Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Marketing Intelligence meeting point voor innovatieve technologie en slimme marketing

24jun 201410:47
  • Online
  • 19352 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • EvenementBig data

nieuws Persoonlijk en relevant. Het zijn twee woorden die nagalmen in het hoofd van ruim zestig marketeers na een bezoek aan Marketing Intelligence op 19 juni. Deze woorden hebben duiding gekregen door de best practises die deze dag de revue passeerden en de visie op technologie van online thought leaders. Organisator en online adviesbureau, Incentro, wilde met deze tweede editie van Marketing Intelligence innovatieve technologie en slimme marketing met elkaar verbinden.

Google creëert digitale vriend

23jun 201414:00
  • Online
  • 24296 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • StrategieContentZoekmachine

nieuws In zijn tweede artikel gaat Levi van Wijngaarden van Havas Media verder in op de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van search, de veranderingen in het online zoekgedrag en de rol die internetgigant Google hierin speelt. Voordat we in de gevolgen van de veranderingen voor adverteerders duiken, bekijken we eerst nog de acquisitiestrategie die Google de laatste tijd volgt.

PostNL garandeert schadevrije bezorging van flessen

23jun 201413:29
  • Online
  • 16855 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-commerce

nieuws Online bestellen neemt in Nederland een steeds grotere vlucht maar voor het versturen van flessen was er tot nu toe geen betaalbare en handige oplossing vonden PostNL en DM Productions. Vandaar dat beide bedrijven samen een nieuwe digitaal verzendplatform hebben laten ontwikkelen met een verpakking die voordelig en onbreekbaar is. Hiermee willen de bedrijven een drempel voor winkeliers en wijnliefhebbers om ook online te verkopen of kopen wegnemen.

Facebook werkt als magneet op WK-liefhebber

23jun 201410:11
  • Online
  • 16028 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social Media

nieuws Tijdens sportevenementen wordt er altijd al veel met elkaar gedeeld op Facebook, maar wat er tot nu toe tijdens het wereldkampioenschap voetbal is gebeurd, is volgens het ‘vriendennetwerk’ overweldigend. ‘Facebook verwachtte al wel dat de site het 'mobiele stadion' zou worden waar mensen bij elkaar komen tijdens het toernooi. Na een week blijkt dit meer dan ooit het geval te zijn en is dit een moment dat Facebook wil markeren, omdat er nog nooit eerder in het bestaan van de site tijdens een evenement zoveel aan de gang is geweest als in de afgelopen week’, zo stelt Facebook.

Betere Facebookervaring in Android

20jun 201414:15
  • Online
  • 23810 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • MobileSocial MediaOnderzoek

nieuws Facebook verbindt nu al meer dan 1 miljard mensen met elkaar. Om ook de overige 5 miljard mensen bij elkaar te gaan brengen is Facebook ongeveer twee jaar geleden overgestapt op een ‘mobile-first’-strategie. Inmiddels zijn honderden medewerkers getraind in het ontwikkelen voor mobiel en zijn teams om deze reden opnieuw ingericht. Facebook wil graag voor iedereen bereikbaar en beschikbaar zijn en verder kijken dan high-end smartphones en snelle netwerken. Iedereen zou de best mogelijke Facebook ervaring moeten kunnen hebben – ongeacht locatie, netwerk of apparaat.

Jorik Heins doopt zijn bureau Forresult

20jun 201413:18
  • Online
  • 18515 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Strategie

nieuws Het doet volgens voorman Jorik Heins pijn om afscheid te nemen van de naam ‘Marketingman’ maar als Forresult gaan de experts in online de toekomst in. Uit onderzoek van Saxion bleek dat de naam van het bedrijf de lading niet meer dekte. Met een ‘call-to-action’ button van maar liefst zes meter doorsnede vestigde Forresult bij de onthulling van de naam direct een Nederlands record. Het zeven medewerkers tellende bureau werkt landelijk onder meer voor het Ministerie van Financiën, ProRail, Beter Horen en talrijke MKB’ers uit Twente. Met de nieuwe naam kiest het bedrijf voor verdere groei in de Nederlandse markt.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing