Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Glamour Sales bereikt Chinese klant op zijn mobiel

17jun 201409:07
  • Online
  • 16336 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • AppsMobile

nieuws Innovatieve één-op-éénmarketing heeft de toekomst. Dat bewijst het online modeplatform Glamour Sales, dat zijn Chinese klanten rechtstreeks bereikt via onder meer de app WeChat. Webpower maakte een en ander mogelijk en ziet vergelijkbare mogelijkheden voor Europese bedrijven.

[Nieuwe Helden] LabelFinder

17jun 201409:00
  • Online
  • 21640 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • WebwinkelWinkelenConsumenten

nieuws Via het online moderetail platform TheLabelfinder krijgen consumenten meteen te zien in welke winkels zij hun favoriete merk(en) kunnen kopen. Bij het platform zijn nu ongeveer achtduizend winkels in Nederland aangesloten. Business Development Manager Jacco Bos wil met een omnichannel-aanpak ‘meer in de volksmond komen te liggen en de conversie van modelabels en winkels opstuwen.

Twitter helpt merk een publiek te targeten

17jun 201408:00
  • Online
  • 12785 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social media

nieuws Als online marketeer wil je inspringen op de conversatie van het moment, maar dat valt nog niet mee. Hoe target je immers op een publiek dat zich realtime vormt en over een onderwerp begint te praten? Dirk de Klein van Blue Mango Interactive legt het op Marketingfacts uit. Voor Staatsloterij testte hij Twitter tv conversation targeting getest rondom de WK-wedstrijd Spanje-Nederland.

Rode Kruis test doneren via app

16jun 201414:01
  • Online
  • 15643 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Apps

nieuws Tijdens de jaarlijkse collecte van het Rode Kruis wordt deze week een nieuwe manier van doneren getest. Naast de klassieke, contante donatie in de collectebus is het ook mogelijk om via de collecte-app de hulporganisatie te ondersteunen. 2014 geldt als een pilotjaar, om te kijken hoe de app zowel voor de collectant als de donateur in de praktijk bevalt.

Twee keer modaal spaart het meest

16jun 201412:17
  • Online
  • 17849 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • DoelgroepOnderzoekProducten en diensten

nieuws Bijna driekwart van de Nederlanders (74%) maakt gebruik van spaarsystemen bij (online) winkels, zoals Airmiles en DE-spaarpunten. Dit blijkt uit onderzoek van Shopkorting, een online cashback-platform dat leden extra korting geeft op online aankopen, om meer inzicht te krijgen in het gedrag van de spaarders. Een opvallend resultaat uit het onderzoek is dat meer mensen met een inkomen van hoger dan twee maal modaal sparen via spaarsystemen dan degenen met een inkomen van beneden modaal, respectievelijk 81 en 72 procent. Het zijn ook degenen die in bezit zijn van een smartphone die vaker sparen, namelijk 80 procent versus degene zonder smartphone (60%).

Consument kiest massaal voor Reclamefolder platform

16jun 201410:21
  • Online
  • 14362 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en diensten

nieuws De trendlijn van gelezen folders op het Reclamefolder platform toont aan dat steeds meer consumenten kiezen voor online reclamefolders. Volgens Reclamefolder.nl blijft deze lijn stijgen omdat consumenten kiezen voor online gemak, naast de papieren variant. 'Voor marketeers een signaal hierop in te spelen', aldus Robin Streng, directeur Reclamefolder.nl.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing