Biografie Sinds april 2009 werk ik als beeld- en eindredacteur voor MarketingTribune. Daarnaast ben ik ook redacteur van onze mooie titel, zowel voor print als site en events.
Nanny Kuilboer
Age Huitema van Quatt: 'Taylor Swift is mijn marketingheld'
Age Huitema werkt als Manager Marketing voor de Nederlandse start-up Quatt. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Onze ambitie is om de komende jaren miljoenen huishoudens stap voor stap te verduurzamen. Met de hybride warmtepomp Quatt Hybrid besparen gebruikers op gasverbruik, CO2-uitstoot en energiekosten.’
Wehkamp lanceert naast nieuwe merkstrategie ook eigen audio-identiteit
In het verlengde van de nieuwe merkstrategie lanceert Wehkamp in samenwerking met Tambr ook een eigen audio-identiteit.
Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's artikelen zijn als goede campagnes, die mogen schuren en iets met je doen'
Dennis van de Sande is Senior Brand Marketeer Pils in de Benelux, waarbij hij onder meer verantwoordelijk is voor de merken Bavaria, Swinckels’ en het Belgische Estaminet. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Carnaval is een belangrijk momentum voor Bavaria.’
Shortlist SAN Next Merkenbouwer bekend
Na de eerste juryrondes heeft de jury van SAN Next Merkenbouwer uit alle kandidaten er vijf op de shortlist 2023 geplaatst. 6 mei 2024 vindt bij EY Amsterdam de jurering van de vijf gelukkigen plaats. Na hun presentaties en een plenaire discussie wordt er direct gestemd. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de uitreiking van de SAN Accenten 2023 op 30 mei 2024 bij Studio 21 in Hilversum.
DOSSIER MERKENBOUW Marketeers op stelling
Ben je als marketeer niet voor alles een merkbouwer? En hoe laveer je tussen snel salessucces en een stevig merkfundament? Dit eeuwige dilemma hebben we in een stelling gegoten: ‘Snel salessucces sloopt stevig merkfundament’ Of is het eigenlijk helemaal geen dilemma en is het gewoon je werk als markteer en moeten we af van de gedachte dat kortetermijndoelstellingen en langetermijndoelstellingen niet door één deur kunnen?
[onderzoek] Het voorkomen van sociaal wenselijke antwoorden
Marketingonderzoeker Rik Pieters van Tilburg University heeft, samen met collega’s van andere universiteiten, een nieuwe, indirecte vraagtechniek ontwikkeld om ervoor te zorgen dat de kans groter is dat mensen waarheidsgetrouw antwoorden op gevoelige vragen. De techniek kan onder andere gebruikt worden bij het afnemen van enquêtes of bij het maken van beleid.
Jan Beckers van SodaStream Benelux: 'Zie jezelf niet als je doelgroep'
Jan Beckers is marketing director bij SodaStream Benelux. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Mijn guilty pleasure? Joost Klein door de boksen laten knallen met mijn zoontje op de achterbank, een echte Europapa ;) #Netherlands12points’.
Gewoon geweldig werk om het goede te doen: Het Act Good Report
Het Act Good Report is een samenwerking tussen Act Responsible en Warc en viert de beste creatieve campagnes op het gebied van sociale verantwoordelijkheid en duurzaamheid.
DOSSIER SOCIAL MEDIA Daniek Spanjers van KitKat
Daniek Spanjers is Marketing Manager Confectionery bij Nestlé en in die hoedanigheid verantwoordelijk voor de marketingactiviteiten van KitKat. In gesprek met haar over het merk KitKat op social: ‘Dit jaar ligt de focus op Instagram, maar het is een no brainer dat we TikTok verder moeten ontdekken.’
Roxanne Pinckers van Mastercard: 'Gut feeling marketing is niet meer van deze tijd'
Roxanne Pinckers is Director of Marketing & Communications NL bij Mastercard. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Marketing is het hart van het bedrijf.’
Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen, kost tijd'
Judith Hoogendoorn is Head of Marketing a.i. bij Upfield en onder meer verantwoordelijk voor het merk Blue Band. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ beantwoordt zij een aantal vragen: ‘Het grootste misverstand over marketing is dat het gebakken lucht is.’
Warc Effective 100 2024: Maatschappelijke vraagstukken scoren
Net als in de Warc Media 100 en de Creative 100 zien we in de Effective 100 veel maatschappelijke vraagstukken terug en ook in dit overzicht stijgt Nederland licht naar plek 41 (in 2023 plek 48). De ranglijsten worden bepaald aan de hand van gewonnen nationale en internationale awards.
Lize Verdegaal van Subway: 'Onze focus ligt voornamelijk op digitale marketing en social media'
Lize Verdegaal is Senior Marketing Manager NedNordics bij Subway. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ beantwoordde zij een aantal vragen: ‘Na het kijken van “Pepsi, where is my jet?” ben ik extra voorzichtig als het gaat om winacties en gaat er toch wat vaker een mailtje naar legal!’
Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
Ontwikkelingsorganisatie Simavi en sociale onderneming Earth Water lanceren '100% Seksvrij Water’. Met dit limited edition drankkarton vragen de organisaties aandacht voor de ongemakkelijke waarheid dat vrouwen en meisjes door de wereldwijde watercrisis seksueel geweld ondervinden in landen als Kenia en Bangladesh.
Warc Creative 100 2024: Nederland stijgt 6 plaatsen
De Warc Creative 100 beloont campagnes en bureaus die wereldwijd de meeste prijzen in de wacht gesleept hebben. Nederland stijgt deze editie 6 plaatsen (van 31 naar 25) vergeleken met 2023.
Gluren bij de buren: Duitse Reclamefilmprijs 2024
De Duitse reclame-oscars zijn uitgereikt en Hornbach wint in de ‘koningsdiscipline’, meldt marketingsite Horizont.de.
Warc Media 100: 'Gebruik van partnerships vergroot impact op het publiek'
De Warc Media 100 editie 2024 is verschenen. Deze wereldwijde benchmark biedt een overzicht van de meest bekroonde campagnes en mediabedrijven wereldwijd en is gebaseerd op de resultaten van de, volgens Warc, belangrijkste mondiale en regionale awards. Nederland stijgt 11 plekken vergeleken met vorig jaar.
Natwerk belooft 'totale creatieve vrijheid' in eigen bureaucampagne
In hun eigen bureaucampagne op BNR en in het FD belooft Natwerk ‘totale creatieve vrijheid van een van de laatste onafhankelijke grote bureaus’. Het reclamebureau zet zich hiermee af tegen de consolidatie in reclameland.
Thuiswinkel Markt Monitor: Cross-border bestedingen groeien met name China
Nederlandse consumenten hebben in 2023 voor € 34,7 miljard online uitgegeven. Dit is een groei van 3% vergeleken met 2022. Het aantal online aankopen is gestegen met 1% naar 365 miljoen. De online groei komt met name door uitgaven aan vakanties en tickets voor attracties en evenementen. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor. Marlene ten Ham, directeur van Thuiswinkel.org: ‘Opvallend is de online cross-border groei; deze bestedingen zijn toegenomen met 13% en het aantal aankopen met 17%.’
The Drum over SXSW 2024
Van 8 tot 15 maart vond SXSW - South by Southwest - editie 2024 plaats. Namens The Drum was een reporter ter plaatse. Enkele van zijn bevindingen.
NMD op donderdag 13 juni 2024; early bird-tickets nu verkrijgbaar
Op donderdag 13 juni 2024 organiseren Nima en MarketingTribune de 8e editie van Nima Marketing Day in DeFabrique te Utrecht. Tot en met 4 april kun je nog een fikse early bird-korting regelen, kijk hier verder.
BCE24: 'Als marketeer is het Branded Content Event "the place to be" om inspiratie op te doen'
Mandy van der Wal en Edwin Koeners verzorgen tijdens het Branded Content Event een inspiratiesessie getiteld ‘Hoe zien we merken het liefste terug in een podcast?’
Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk 4 keer genomineerd voor SAN Accenten, 112 nominaties in totaal
Dit jaar jureerde ruim 240 juryleden verdeeld over 12 jury’s de 285 ingezonden campagnes & cases over 2023 met als resultaat 112 nominaties.
Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor achterstand
‘Nederland blijft achter op het gebied van GenQAI en dreigt daarmee zijn positie als digitale koploper te verspelen’, aldus Martijn Bertisen, VP Google Nederland. Hij baseert zijn uitspraak op onderzoek door Implement Consulting Group naar de impact van Generatieve AI op de Nederlandse economie dat vandaag is gepubliceerd.
Sven Fase van VodafoneZiggo: 'AI voelt voor mij echt als een cadeau'
Sven Fase is Product Owner Vodafone Business & Ziggo Zakelijk. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘We kunnen performance- en brandcampagnes niet los van elkaar zien.’
Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
Het Zwitserleven-gevoel is van toch wel een tikkie elitair naar socialer, menselijker, inclusiever en dichterbij gegaan. Met als thema ‘Een gevoel dat we delen’ gaat de campagne vandaag van start. Het is het eerste werk van Selmore voor Zwitserleven sinds de bureau-oriëntatie in 2023.
Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
Met de nieuwe visuele identiteit wil De Heidebrouwerij ‘de rijke traditie van bierbrouwen combineren met een frisse en eigentijdse uitstraling, die zowel huidige als nieuwe bierliefhebbers zal aanspreken, aldus Jaco de Kempenaer, aanvoerder van De Heidebrouwerij.
BCE24: ING en Talpa over female empowerment in sport met focus op vrouwenvoetbal.
Falke van der Zander, Media Expert bij ING Nederland, en Stein Yntema, Senior Client Lead Brand Partnerships bij Talpa Network, verzorgen samen een van de presentaties tijdens het Branded Content Event. De titel van hun talk? ‘ING & Talpa Network over ongelijke kansen in het voetbal.’
Imo Muller van 165 Beats: 'Veel voetbalclubs zijn erin geslaagd om een merk te bouwen, vooral door het maken van steengoede content'
Marketeer en marathonloper in hart in nieren Imo Muller is eigenaar van sportmarketingbureau 165 Beats. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Als humor precies uitlegt wat je aan een merk of product hebt, dan komt de boodschap goed over.’
DOSSIER ESG Marketeers op stelling
Wat nou duurzaamheid. ESG it is! ESG (Environmental, Social, Governance) kan onder meer duurzaamheid meetbaar maken door middel van rapportagestandaarden. Maar in welke verhouding staat ESG tot MVO en Corporate Social Responsibility en bereidt het B Corp-certificaat bedrijven voldoende voor op aanstaande wetgeving. Wat doet ESG voor je merk en de relatie met je consument?
Anne-Lynke Kikstra van Milka: 'Datagedreven strategie combineren met creativiteit; AI maakt meer mogelijk'
Anne-Lynke Kikstra is interim marketeer Milka bij Mondelez International. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Een consument moet gemiddeld zo’n 35.000 keer per dag kiezen; hoe maak je als merk dan het verschil?’
19 maart BCE24: 'Marketeer is bruggenbouwer tussen doelgroep en bedrijf'
Martijn van Lieshout is Directeur B2B Marketing bij VodafoneZiggo en Emma de Graaf is er Content & Communicatie Specialist B2B Marketing. Tijdens het Branded Content Event editie 2024 op dinsdag 19 maart in MediaPlaza Utrecht vertellen zij hoe zij met videocontent het merk VodafoneZiggo verder ontwikkelen dan ‘alleen’ mobiele telefonie.
Kirsten van der Sluijs van Purina: 'Vandaag lanceren we ons Ocean Restoration-project'
Marketeer Kirsten van der Sluijs kan bogen op een jarenlange ervaring bij Nestlé en werkt daar, naar eigen zeggen, in de meest inspirerende categorie, te weten dierenvoeding. Zij is verantwoordelijk voor het overkoepelende Purina-merk en de duurzaamheidsinitiatieven. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Wij geloven dat mensen en dieren samen gelukkig zijn.
BCE24: 'Je wilt verliefd kunnen worden op iemand, niet op iets'
Milan van Vugt (links) is Director Content & Partnerships bij mediabureau Initiative en samen met Annemieke Mol (rechts), Head of Content bij Yune, zijn zij twee van de sprekers tijdens het Brand Content Event editie 2024 op dinsdag 19 maart in Media Plaza Utrecht. De titel van hun presentatie luidt: ‘Make it till you fake it?’
- AlgemeenWeblog [longread] Veel bedrijven hebben...Nieuws Age Huitema van Quatt: 'Taylor Swift...Nieuws [branded content] De vijf...Nieuws Shortlist SAN Next Merkenbouwer bekendNieuws Artsen zonder Grenzen schaalt...Nieuws HG komt naar je toe deze lente
- B2BNieuws De 8e editie van Nima Marketing Day...Nieuws Tweede keynotespreker NMD24 bekend:...Nieuws Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim...Nieuws Bestedingen digital advertising...Nieuws Beeckestijn start opleiding AI...Nieuws Martijn Delahaye van Afas Software:...
- BureausNieuws Shortlisten SAN ABC Accenten 2023...Nieuws Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op...Nieuws Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren Nieuws De marketingtransfers van week 16,...Nieuws Verzekeraar Zzuper en Indie schudden...Nieuws OrangeValley, MvH Media, AdResults...
- ContentmarketingNieuws Realityprogramma Het Blok en Praxis...Nieuws EasyToys lanceert realityshow The...Nieuws Heineken lanceert ‘saaie telefoon’...Nieuws Ziekenhuis lanceert wervingscampagne...Nieuws Snickers en Noa Lang maken en vragen...Nieuws Videoserie De Impact vraagt aandacht...
- DesignNieuws I Love Illustration Gallery start...Nieuws Wehkamp lanceert naast nieuwe...Nieuws Dopper lanceert digital product...Nieuws Nieuwe huisstijl voor Opel-showroomsWeblog [column] Adidas: we wisten het nietNieuws Samsung speelt met werkelijkheid in...
- Food en RetailNieuws Dennis van de Sande van Royal...Nieuws [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt...Weblog [column] Battle of the smartphonesNieuws Duitse automerken tegen inmenging P...Nieuws Al meer dan 500 kinderen melden zich...Nieuws Jan Beckers van SodaStream Benelux:...
- MediaNieuws Odido en CPNB brengen gewild...Weblog Column Top 5-TikTok-trends:...Nieuws DPG lanceert nieuw mediamerk voor...Weblog [column] Top 5-TikTok-trends:...Weblog [column] BvA: Wees zuinig op...Weblog [column] Stijgende tv-tarieven en...
- Online MarketingNieuws Certificaat en register voor...Nieuws [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen...Nieuws OrangeValley erkend als Great Place...Weblog [column] TikTok China beschermt de...Nieuws Energieleveranciers scoren gemiddeld...Nieuws KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'...
- SponsoringNieuws ING en Concertgebouworkest 35 jaar...Nieuws Heineken hoofdsponsor 10e editie...Nieuws Atradius shirtsponsor Nederlandse...Nieuws MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor...Nieuws Partnership Herbalife met...Nieuws Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »