Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Consument koopt relatief weinig via smartphone

4apr 201409:38
  • Online
  • 26553 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • M-commerceCommerce

nieuws Connected commerce is een groeiende trend; 82 procent van de Nederlandse consumenten gebruikt het internet om in-store aankopen te onderzoeken. Bijna de helft van de Nederlandse consumenten (43%) geeft aan dat tablets de manier waarop ze winkelen hebben veranderd. Mobiele telefoons blijven wereldwijd gemiddeld met 37 procent wat achter. In Nederland ligt dit percentage op 18. Tweederde van de Nederlandse shoppers doet aan showrooming. Ze oriënteren zich in de fysieke winkel, om later online tegen een lagere prijs te gaan kopen.

Kapotte smartphone wordt steeds vaker gerepareerd

3apr 201411:02
  • Online
  • 15195 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Mobile

nieuws Nederland telt momenteel 8,5 miljoen smartphone-bezitters. Hoewel belangrijke introducties zoals 4G nog steeds voor verkooppieken zorgen, is het telkens aanschaffen van een nieuw toestel niet meer vanzelfsprekend. Een goede smartphone kan makkelijk vier jaar mee. En repareren is steeds vaker een serieuze optie.

Spil Games komt met nieuw reclameplatform

3apr 201410:30
  • Online
  • 17687 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Online advertisingOnline gaming

nieuws Spil Games, de wereldwijde publisher van online games en eigenaar van sites zoals www.GirlsgoGames.nl, www.spelletjes.nl en www.spel.nl, lanceert een nieuwe, gepersonaliseerde benadering voor het integreren van videoreclames in online games. Met dit nieuwe systeem worden de reclames getoond aan het gamerspubliek van Spil Games, dat bijna 200 miljoen maandelijks gebruikers telt.

Topmarketeers vinden klantbehoud en content belangrijkst

3apr 201409:42
  • Online
  • 17547 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-marketing

nieuws Marketingspecialist Cendris heeft 21 topmarketeers uit vrijwel alle branches in Nederland ondervraagd over de belangrijkste ontwikkelingen die zij zien binnen hun vakgebied. Ook geven zij praktische tips en trends over wat de komende jaren gaan brengen. De rol van de marketeer is uitdagender geworden. Hun wereld verandert snel door de opkomst van social media en mobiel internet. De komende jaren heeft klantbehoud en content prioriteit.

Sparen met Spaarspot

3apr 201408:56
  • Online
  • 20843 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • AppsInstore marketing

nieuws Spaarspot is de eerste mobiele applicatie waarmee de consument via zijn smartphone spaarpunten kan verzamelen door simpelweg een winkel binnen te lopen of tv te kijken. ‘Alle winkelketens kunnen meedoen,’ zegt Marlon van der Meer, één van de oprichters. ‘Voor consumenten is het gebruik gratis.’

MKB benut online vindbaarheid te weinig

2apr 201409:52
  • Online
  • 16330 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • WebsiteZoekmachine

nieuws Het MKB in Nederland benut de mogelijkheden om online vindbaar te zijn nog veel te weinig. Maar liefst 57 procent van de websites in het MKB is niet geoptimaliseerd voor zoekmachines met als gevolg dat de websites van deze ondernemers slecht vindbaar zijn. Dit blijkt uit de MKB Online Monitor, uitgevoerd door TNS Nipo in opdracht van DTG.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing