Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Wat kunnen e-mailmarketeers leren van Zalando?

22jan 201406:00
  • Online
  • 16474 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-marketing

nieuws Gerrit van Leeuwen van Yourzine deed voor zijn blog op Marketingfacts onderzoek naar de e-mailmarketingactiviteiten van online retailer Zalando. Aan bod komen onder meer verzendfrequentie, verzendmoment, lengte subjectline, gebruik van leestekens en symbolen in de subjectline en spelling.

Tien interessante onderzoeken van afgelopen week

22jan 201400:01
  • Online
  • 33940 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • EffectCommercialsVideoOnline advertisingOnline gamingOnderzoekSocial media

nieuws Danny Oosterveer van Marketingfacts heeft weer tien interessante onderzoeken van de afgelopen week op eenrijtje gezet. Deze week onder meer onderzoek van PwC naar de Nederlandse gamingmarkt, de resultaten van de Marketingfacts Jobs Monitor: onderzoek naar de vraag naar online functies, en de trends in de technologie, media en telecomsector volgens Deloitte.

Online herdenkingsplatform gelanceerd

21jan 201414:29
  • Online
  • 16541 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Online

nieuws Vandaag is Aggeloo Memories gelanceerd, een online herdenkingsplatform. Kenneth van Cauter is een van de initiatiefnemers. In 1996 kwam zijn beste vriend Joes Kloppenburg in Amsterdam om het leven.

'Marketeer privé het liefst op Facebook en zakelijk op Twitter'

21jan 201414:00
  • Online
  • 28090 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social media

nieuws Facebook, Twitter en LinkedIn zijn de meest gebruikte social media-platformen voor Nederlandse marketeers, zowel zakelijk als privé, blijkt uit onderzoek van pr- en social media adviesbureau Whizpr onder 100 Nederlandse marketeers. Dit is niet zo verrassend, maar het verschil tussen persoonlijke voorkeuren en het zakelijke gebruik van social media is dat wel.

Kia introduceert game voor smartphone, tablet en Facebook

21jan 201413:28
  • Online
  • 16653 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social mediaMobile

nieuws Kia introduceert de GT-Ride, een game voor smartphone, tablet en Facebook. Deelnemers kunnen zelf tracks maken door hun mobile device door de lucht te bewegen. Door te racen en vrienden uit te dagen worden punten verdiend waarmee men kans maakt op de Europese hoofdprijs: een Kia pro_cee’d GT First Edition.

‘Webwinkels zetten big data niet goed in’

21jan 201408:37
  • Online
  • 14903 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-commerce

nieuws ‘Online retailers zijn nog te weinig bedreven in het gebruik van big data om hun bedrijfsresultaten te verbeteren. Gegevens van klanten worden wel verzameld, maar vaak niet gestructureerd of gevalideerd om de waarde van een webshop of merk te verhogen.’ Dit concludeert consultancyfirma DDMCA, dat inzichten over de online retailmarkt zal delen tijdens de Webwinkel Vakdagen in Utrecht.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing