Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Instagram steelt Snapchatconcept

3aug 201613:49
  • Online
  • 13032 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • VideoProducten en dienstenSocial Media

nieuws Instagram Stories is de nieuwe functie binnen het sociale netwerk. Het is een kopie van Snapchat, ofwel video’s en foto’s die binnen 24 uur verdwijnen. Baas Mark Zuckerberg toont zich hiermee weinig creatief.

TamTam lanceert VR experience voor gebiedsontwikkelaar

2aug 201611:25
  • Online
  • 8136 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en diensten

nieuws Een virtuele kijk in je nog te bouwen woning? Digital agency TamTam (part of Dept) lanceert in samenwerking met BPD een interactieve tour door BPD’s nieuwbouwprojecten. Potentiële kopers krijgen de mogelijkheid om een wandeling te maken in hun nieuwe wijk, de sfeer in hun wijk te beleven, of hun nieuwe woning van binnen te bekijken. BPD, de grootste gebiedsontwikkelaar van Nederland, gaat hiermee weer een stap verder op het gebied van online service. Eerder dit jaar maakte het bedrijf bekend kopers de mogelijkheid te geven een nieuwbouwwoning online te kopen, via een nieuw online platform. Inmiddels zijn de eerste huizen online verkocht.

Twitter wil eigen 'superkrachten' benadrukken

2aug 201607:45
  • Online
  • 7311 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Online advertisingSocial MediaCampagnesAward

nieuws Twitter lanceert zijn eigen awards om het ‘geweldige creatieve werk te verzilveren’ dat adverteerders via Twitter uitrollen. De awards zijn voor de meest creatieve en innovatieve campagnes, die Twitter optimaal hebben geïntegreerd in het idee én de uitvoering. En ook Nederlandse campagnes kunnen worden ingezonden en dingen dus mee naar een Award.

[Case] Uitgeverij A.W. Bruna maakt succesvolle switch naar online

1aug 201610:23
  • Online
  • 10979 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Online advertisingInnovatie

nieuws De boekenmarkt in Nederland is de afgelopen jaren flink gekrompen. Pas in 2015 vond er een stabilisatie plaats en durft men voorzichtig over groei te spreken. Daarnaast staat lezen als vrijetijdsbesteding onder druk. De groep mensen die veel leest, wordt kleiner en andere vrijetijdsbestedingen verminderen, zoals lineair TV-kijken en het nieuws van papier lezen.. Uitgevers in de mediawereld zoeken naar andere manieren om hun consument toch tegen te komen in deze snel veranderende wereld. De customer journey verplaatst zich naar online, dat is geen nieuws, maar een boekenuitgever moet daar wel iets mee. A.W. Bruna Uitgevers uit Amsterdam, uitgever van schrijvers als David Baldacci, Suzanne Vermeer en John Grisham, heeft het roer radicaal omgegooid en besteedt een groot deel van zijn marketingbudget aan online marketing. En met succes: de effectiviteit van zijn marketingcampagnes is met 200 procent gestegen!

Doek valt voor WhatsApp dashboard Watermelon

29jul 201613:59
  • Online
  • 22467 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • ZakelijkProducten en diensten

nieuws De rechtbank in Utrecht heeft het faillissement van Watermelon uitgesproken. Dat meldt mede-oprichter Alexander Wijninga op zijn Facebookaccount. De aanbieder van een klantenservicetool waarmee bedrijven makkelijk met klanten kunnen WhatsAppen bedreef naar verluidt koude acquisitie via WhatsApp, zonder dat het hier toestemming voor had gekregen.

Widespace: de mobile trends van dit moment

28jul 201615:40
  • Online
  • 12236 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • TrendsOnline

nieuws Het aantal smartphone-gebruikers wereldwijd zal dit jaar naar verwachting de twee miljard overschrijden. Dit komt neer op ruim een kwart van de wereldbevolking. 86 procent van de Nederlandse bevolking is inmiddels in het bezit van een smartphone en zelfs tijdens de vakantie spenderen we 2,5 uur per dag aan deze smartphone. Adverteerders zijn dan ook van plan om de komende jaren flink te investeren in mobile advertising. Tegen 2020 zal ruim driekwart (75,9%) van alle digitale advertentie-uitgaven mobiel zijn. Widespace, de Europese marktleider in mobile brand advertising, heeft daarom de acht belangrijkste trends op het vlak van mobile technologie op een rij gezet:


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing