Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

McDonald's lanceert Instagram account met #nofilter campagne

8jul 201616:49
  • Online
  • 24113 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • StrategieCampagnesSocial Media

nieuws McDonald’s lanceerde aan het begin van deze maand zijn Instagram account met drie nieuwe campagnes, waaronder de #nofilter campagne. In deze campagne, gecreëerd door DDB & Tribal Amsterdam, worden onbewerkte beelden van burgers en andere McDonald’s producten gebruikt. Bijna 29.000 volgers vinden het account nu leuk.Het Instagram account heeft als doel om McDonald’s op relevante wijze te verbinden met millennials.

Inschrijving eerste editie Dutch Search Awards geopend

7jul 201612:11
  • Online
  • 14325 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • AwardsOnlineMarketingautomation

nieuws De inschrijving voor de eerste editie van de Dutch Search Awards is vandaag geopend. Marketingbureaus, merken en professionals kunnen tot 1 oktober hun beste case(s) op het gebied van search marketing insturen. Een professionele vakjury beoordeelt de inzendingen en maakt op 1 november 2016 de shortlist met genomineerden bekend.

Thuisbezorgd.nl lanceert Meal of Fortune

6jul 201610:43
  • Online
  • 13108 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenApps

nieuws Thuisbezorgd.nl en Samsung lanceren een app waarmee via de smartwatch van Samsung, de Gear S2, eten besteld kan worden bij ruim 6.000 aangesloten bezorgrestaurants in Nederland. De app genaamd ‘Meal of Fortune’ is een smartwatch-app, speciaal gemaakt voor de Samsung GearS2. Via de applicatie van Thuisbezorgd.nl is het mogelijk eten te bestellen met drie klikken op je horloge.

Nederlanders gebruiken nog massaal e-mailadressen van 'dode' providers

4jul 201610:33
  • Online
  • 10516 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-mailmarketingProducten en diensten

nieuws 8 procent van de Nederlandse huishoudens gebruikt nog het e-mailadres van zijn provider. Hierbij zitten ook adressen van merken die (allang) niet meer bestaan, zoals Het Net, Planet, @Home en Casema. Voor deze groep is het een extra drempel om over te stappen naar een andere internetprovider. Dat blijkt uit inventarisatie van Breedbandwinkel.nl. Het bedrijf roept op tot een aanpassing van de Overstapservice voor internet, waarbij de nieuwe provider het oude e-mailadres behoudt en de e-mail voor een bepaalde periode wordt doorgestuurd.

Mobile search uitgaven nog nooit zo hoog

30jun 201617:10
  • Online
  • 9977 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnderzoekMobile

nieuws Zoekmachinemarketeers geven meer budget dan ooit uit aan mobiele advertenties. Dat is een van de belangrijkste conclusies uit het Deloitte Report on Search Advertising 2016, uitgevoerd in opdracht van brancheorganisaties IAB en DDMA. Jeffrey Bleijendaal, voorzitter van de DDMA-commissie Search: 'Adverteerders begrijpen dat mobiel adverteren anno 2016 onmisbaar is geworden voor hun business.'

Social Commerce wint terrein

30jun 201613:55
  • Online
  • 10560 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnlineDigitaalE-commerce

nieuws Pepper.com, een wereldwijd actieve Social Commerce Group, heeft de data van de elf grote platformen geanalyseerd om uit te vinden welke apparaten consumenten gebruiken wanneer ze online shoppen en bij welk soort producten hun interesse ligt. Winkels die elektronica en mode verkopen halen het meeste voordeel uit Social Commerce. 23.12% van alle 156.78 miljoen producten die gekocht zijn via Pepper.com’s elf platformen gedurende de eerste zes maanden waren elektronica zoals smartphones, notebook, tv’s en gameconsoles. 13,72% kwam op naam van mode en accessoires. Meubilair en decoratieve items staan op plek drie met 11.18% van alle sales. Entertainment-producten zoals games, films op Blu-ray of DVD en muziek behaalden 6.5% en staan daarmee op de vierde plaats.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing