Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Twitter vergroot videolimiet naar 140 seconden

22jun 201610:43
  • Online
  • 7116 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • VideoSocial media

nieuws Twitter-gebruikers kunnen video’s tot 140 seconden op Twitter plaatsen en delen, dat was voorheen 30 seconden. Video is in opmars op Twitter. Sinds 1 januari 2016 is het gebruik van video Tweets met meer dan 50 procent gestegen.

Adfactor start met Snapchat advertising

21jun 201611:16
  • Online
  • 7625 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • CampagnesSocial MediaInnovatie

nieuws Adfactor verwelkomt Snapchat als nieuwe mogelijkheid voor adverteerders. Via een snel groeiend portfolio aan influencers kunnen zij hun boodschap onder de aandacht brengen bij een betrokken, veelal jong publiek.

Startup Part-up haalt 650000 euro investering op

20jun 201611:26
  • Online
  • 7594 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Zakelijk

nieuws De Nederlandse startup Part-up, een online marktplaats voor teamwork, heeft een investering opgehaald van ruim 650.000 euro. Part-up doet dit op innovatieve wijze: de twaalf (impact)investeerders worden geen aandeelhouder in de BV, maar lid van de nieuw opgerichte Part-up Coöperatie UA. Ook is er ruimte voor teamleden en later ook voor gebruikers om mede-eigenaar te worden via de Coöperatie. Op het platform kunnen bedrijven en organisaties op slimme wijze tijdelijke teams samenstellen, bestaande uit eigen werknemers en externen.

Eerder kanaalverleiding dan kanaaldeflectie

17jun 201615:45
  • Online
  • 21778 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • TrendsEvenement

nieuws Het e-mailkanaal stopzetten en klanten in ruil daarvoor chat aanbieden, diverse customer serviceprofessionals hebben er moeite mee. Ze verleiden de klant liever tot gebruik van een ander contactkanaal. Want stel je de klant centraal, dan laat je hem ook zelf zijn kanaal kiezen. Dat kwam naar voren bij een discussie tussen vakgenoten tijdens het event ‘Kill e-mail. Profiteer van chat’ van brightONE, adviseur en leverancier van klantcontactoplossingen.

Sociale media hoofdbron van online nieuws

15jun 201618:27
  • Online
  • 8240 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social MediaOnderzoek

nieuws Sociale media zijn wereldwijd de belangrijkste online bron van nieuws. Meer dan de helft van de internetgebruikers haalt hun nieuws van netwerken zoals Facebook en Twitter. Dat concludeert de denktank Reuters Institute for the Study of Journalism op basis van een onderzoek dat werd uitgevoerd in 26 landen in Zuid-Amerika, Europa, Azië en Noord-Amerika.

Smartphone speelt vooral rol bij last minute boeking

14jun 201616:15
  • Online
  • 9819 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnderzoekVerkoop

nieuws Reisaanbieders doen er goed aan het onlineboekingsproces te optimaliseren voor mobiele telefoons. Nederlandse consumenten gebruiken namelijk in toenemende mate hun smartphone voor het doen van reisboekingen via internet naarmate de geplande vertrekdatum dichterbij komt. Dat blijkt uit het Travel Flash Report van Criteo, specialist op het gebied van performancemarketing.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing