Redactie Online Marketing

Redactie Online Marketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.

Recente artikelen van Redactie Online Marketing

Online bestedingen aan producten groeien met 22 procent

9jun 201610:58
  • Online
  • 7740 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnderzoekE-commerce

nieuws Nederlandse consumenten van 15 jaar en ouder hebben in het eerste kwartaal van 2016 voor 4,89 miljard euro gewinkeld via websites, verdeeld over 40,82 miljoen online shopping trips. De online bestedingen laten hiermee een groei zien van 13 procent ten opzichte van het eerste kwartaal vorig jaar. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen* in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org, en mogelijk gemaakt door PostNL.

Data Sherpa wil excelleren in customer insight management

8jun 201614:19
  • Online
  • 9448 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Big dataAlgoritme

nieuws Dialoogmarketingbureau Yourzine introduceert Data Sherpa. Dit nieuwe label ondersteunt merken en bedrijven op het gebied van customer insight management om toe te werken naar een individueel en integraal klantprofiel. De belangrijkste reden voor de start van Data Sherpa is de enorme toename van kanalen en contactmomenten. Dit zorgt ervoor dat de omvang van ‘data’ exponentieel gegroeid is de laatste jaren en Yourzine een toename ervoer in de vraag die zij gesteld kreeg naar een verdieping op customer insight management.

Online bank Knab hengelt honderdduizendste klant binnen

8jun 201613:51
  • Online
  • 9188 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Social MediaKlantOnline

nieuws Knab heeft zojuist de honderdduizendste klant verwelkomd. En het is ook echt de 100.000ste. De afgelopen 26 uur was te volgen hoe Knab via livestreams op Periscope ieder uur liet zien hoeveel klanten Knab er het laatste uur had bijgekregen. Want Knab wilde naar eigen zeggen niet de ongeveer honderdduizendste klant verwelkomen (wat een vooraf geregisseerd moment mogelijk zou maken en daarom vaak zo wordt gedaan met xxste klant of bezoeker momenten) maar precies de honderdduizendste klant.

Dynamische content, personalisatie en segmentatie sleutel tot mailsucces

7jun 201610:37
  • Online
  • 10307 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-mailmarketingOnderzoek

nieuws Dynamische content, gepersonaliseerde onderwerpsregels en kleinere campagnes zorgen voor aanzienlijke verbeteringen in open- en klikratio’s bij e-mail. Dit blijkt uit de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2016, waarvan de resultaat donderdag 9 juni op de DDMA Email Summit worden gepresenteerd. Diana Janssen, directeur DDMA: ‘De benchmark toont wat de cruciale factoren zijn voor customer engagement in het e-mailkanaal, verdeeld naar sector. E-mailmarketeers kunnen via de benchmark hun eigen prestaties vergelijken met die van hun peers en meteen aan de juiste knoppen draaien om hun campagnes te optimaliseren.’

Kortere rijen door cashless betalen

6jun 201610:52
  • Online
  • 9773 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenInnovatie

nieuws PayPal heeft dit weekend succesvol cashless betalen geïntroduceerd, tijdens Amsterdam Open Air. Gebruikers konden vooraf, maar ook tijdens het evenement hun PayPal-rekening aan hun festivalaccount koppelen om razendsnel met het festivalbandje cashless te betalen.

Booking.com wil Passie-platform mogelijk uitbreiden met duurzame reizen

6jun 201610:03
  • Online
  • 6983 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • OnlineOnderzoek

nieuws Veel reizigers zijn niet bekend met duurzaam reizen, zo blijkt uit onderzoek van Booking.com. Het Sustainable Travel Report laat zien dat veel accommodaties tegenwoordig over duurzaamheidsinitiatieven beschikken en meer reizigers in een duurzaam verblijf zouden willen verblijven, maar dat er grote onduidelijkheid bestaat rondom duurzaam reizen. Het rapport toont ook aan dat 38 procent van de online reserveringssites een belangrijke rol kunnen spelen in het scheppen van meer helderheid over duurzaam reizen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing