Lucy van der Helm (Sire): 'We zijn blij met jongens-discussie'

27jul 201714:28
  • Bureaus
  • 17240 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PromotieInterviewMaatschappijReclame

nieuws Betutteling. Politieke correctheid. Gender-stereotypering. Stichting Ideële Reclame (Sire) roept veel over zich af met de nieuwe awareness-campagne ' Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?' MarketingTribune legde de kritiek voor aan Sire-directeur Lucy van der Helm. 'We staan achter onze keuze en schuwen de discussie niet'. De campagnefilm leek even van YouTube verwijderd, maar is inmiddels weer teruggezet. 'Wellicht een foutje van YouTube.'

De enorme invloed van branding op de marketingprestaties

27jul 201711:21
  • Online
  • 6265 x gelezen
  • Link
  • Cyril Westerhof
  • MarketingEffectBranding

weblog Klassieke en online marketing zijn eenvoudig meetbaar door KPI’s te stellen die zorgen voor een groei in de verkoop. Branding is qua prestaties wat lastiger te meten en te koppelen aan zo’n conversie. Het wordt namelijk beïnvloed door percepties over je merk en de houding op de lange termijn. Waar je marketingcampagnes ieder jaar kunnen wisselen en effect hebben op sales, zorgt branding dat je ‘top of mind’ bent als producten worden vergeleken voor aankoop. Alleen…. ligt de prioriteit van bedrijven wel bij branding?

Roche en Accenture lanceren digitaal diabetes ecosysteem

26jul 201714:58
  • Online
  • 11756 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • DigitaalProducten en dienstenAlgoritme

nieuws Roche creëert in samenwerking met Accenture een digitaal diabetes dataplatform. Daarmee zeggen zij vorm te willen geven om vorm te geven aan diabeteszorg in de toekomst. Het nieuwe dataplatform integreert alle bestaande en toekomstige producten, oplossingen en diensten en verbindt mensen met diabetes en hun zorgverleners. Dit stelt Roche in staat persoonlijke, nauwkeurige en uitgebreide ondersteuning aan te bieden.

Foodora start met de bezorging van Vapiano in Nederland

26jul 201714:41
  • Food-en-retail
  • 15346 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketing

nieuws Italiaan Vapiano gaat voor de online bezorging van hun gerechten in Nederland samenwerken met fooddistributiemerk Foodora. Voor de maaltijdbezorgservice betekent het toevoegen van de internationale restaurantketen een mooie aanvulling op het portfolio. Vapiano werd in 2002 in Hamburg opgericht en heeft meer dan 185 vestigingen in 31 landen op vijf verschillende continenten.

Social doet zijn intrede bij sollicitatieprocedure

26jul 201713:18
  • Online
  • 8235 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • VideoTrendsSocial MediaOnderzoek

weblog Uit het Monster Year Report van Monsterboard blijkt dat sollicitaties steeds vaker ook verlopen via social media. Een WhatsApp berichtje sturen om meer te weten te komen over je nieuwe droombaan? Het kan. Solliciteren via Skype of Facetime? Ook dat kan. Allemaal handig met je mobiel. Dit vereist niet alleen een andere manier van werken van recruiters, maar ook van jou als sollicitant. Managing director van Monsterboard Gian Zandonà geeft graag een aantal suggesties om op te letten bij solliciteren via social media.

XITE lanceert gepersonaliseerde muzikale tv-zender

26jul 201710:00
  • Media
  • 12222 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • InteractieContentTelevisieMuziek

nieuws Technologisch muziekbedrijf XITE lanceert vandaag een gepersonaliseerde muzikale tv-zender, naar eigen zeggen de eerste ter wereld. De dienst Personalised Music Television, waarmee gebruikers een gepersonaliseerde zender kunnen creëren, is geïntegreerd met de huidige zender bij Ziggo. Hierdoor hoeft de gebruiker niet langer de app te installeren, maar heeft men met een settopbox via kanaal 25 direct toegang tot de dienst.

Supply Group fuseert met andere bureaus tot Maerschalk

26jul 201708:05
  • Bureaus
  • 12629 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameZakelijkStrategieCreatieOnline

nieuws Grote bureaufusie in Brabant: vanaf juli 2017 zijn de reclame- en productiebureaus De Suggestie, Print People, Wespire Media en The Supply Group gefuseerd. Zij gaan verder onder de naam Maerschalk en bieden bedrijven een totaaloplossing voor activerende media.

Arnoud van der Valk leidt sales The Media Exchange

26jul 201700:01
  • Bureaus
  • 11608 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameRadioPersonaliaSales

nieuws Arnoud van der Valk heeft vanaf deze week de leiding over de sales-activiteiten van The Media Exchange. Hij is hij verantwoordelijk voor de verkoop van de bij TMX aangesloten online-audiokanalen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing