Dorkas Koenen (Rabobank) over spraakmakende Rabopitch: 'Wij kijken op een moderne manier naar creativiteit'

21jul 201711:07
  • Bureaus
  • 39007 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameInterviewCreatieMarketingPitches

nieuws Rabobank schudde de bureauwereld flink wakker met een atypische pitch die geen pitch mocht heten. De VEA was not amused. Collectieven van zeer uiteenlopende creatieven mochten ideeën insturen om Het Verhaal van de bank te herformuleren. Een ambitieus project, dat uiteindelijk werd binnengesleept door twee afzonderlijke 'coalities'. MarketingTribune blikt in een longread-interview terug op deze opmerkelijke 'Rabopitch' met marketingdirecteur Dorkas Koenen van Rabobank. 'We waren verrast dat mensen verrast waren.'

The Good Shop koppelt goede doelen aan reclamemakers

21jul 201709:50
  • Bureaus
  • 34856 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MaatschappijCreatieCommunityMVO

nieuws The Good Shop is een nieuw platform dat reclame-professionals verbindt aan goede doelen en charitatieve organisaties. Professionals uit de reclamewereld kunnen zich vrijwillig aanmelden. The Good Shop stelt vervolgens teams samen waarin zij aan de slag gaan om pro bono een campagne te ontwikkelen voor een goed doel. Te weinig goede doelen en maatschappelijke initiatieven hebben de middelen om bureaus in te huren om hen te helpen bij het ontwikkelen van campagnes. Hierdoor krijgt het werk wat zij doen niet altijd de aandacht die het verdient, aldus The Good Shop.

Wouter Sleijffers (Fnatic): 'eSports zijn de new world sports'

21jul 201709:39
  • Sponsoring
  • 32175 x gelezen
  • Link
  • Kevin Loos
  • Online gamingInterviewSponsoringSport

nieuws Aan cijfers en publicaties over het eSports-domein geen gebrek dezer dagen. In alle onderzoeken stijgen het aantal gamers, aantal uur dat naar eSports wordt gekeken en de sponsorinkomsten ieder kwartaal opnieuw. Hoog tijd om het gesprek te verdiepen. Kevin Loos van marketingbureau 2Basics sprak uitgebreid met Wouter Sleijffers, CEO van Fnatic. 'Waarom zouden wij geen voetbalclub kunnen kopen?'

Peugeot hoofdsponsor van Dutch Drone Festival

20jul 201712:28
  • Sponsoring
  • 13278 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • FilmEvenementVideoContent

nieuws Peugeot Nederland heeft zich verbonden als hoofdsponsor aan het Dutch Drone Festival dat op 8, 9 en 10 september in Hilversum wordt gehouden. Met dit festival wil Peugeot het innovatieve en dynamische karakter van hun nieuwe modellijnen aan een breder publiek tentoonstellen.

Nederlandse tech startup Join introduceert als eerste in Europa AI in influencer marketing

20jul 201710:20
  • Online
  • 9759 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenMarketingautomationInnovatie

nieuws Influencer marketing is de snelst groeiende nieuwe vorm van marketing. Maar liefst 67 procent van de marketeers is van plan om het influencer marketing budget komend jaar te vergroten, aldus onderzoek van de Influencer Marketing Hub (2017). Met Join kunnen merken en bureaus hun influencer marketing campagnes zelf makkelijk opzetten. Dit gebeurt volledig geautomatiseerd. kunnen. Volgens CTO van Join Edwin Knip kan dit leiden tot een tijdsbesparing van 80 procent.

Reclamebureaus moeten anders gaan denken!

19jul 201711:19
  • Online
  • 7379 x gelezen
  • Link
  • Boudewijn de Jong
  • DigitaalStrategieReclameAdvertisingMediastrategie

weblog Digitale creatie is nog te vaak een restproduct van een ‘offline‘ concept. Wanneer je als adverteerder écht impact wilt maken over alle kanalen heen, dan zal dit moeten veranderen!

[Interview] Vitesse-directeur Joost de Wit: 'Hoofdsponsor Swoop durft met ons te ondernemen'

18jul 201713:58
  • Sponsoring
  • 14071 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ActivatieSponsorshipInterviewVoetbalE-commerce

nieuws Webwinkel Swoop is de nieuwe hoofdsponsor van Eredivisie-subtopper Vitesse. Refurbished elektronica is een enorme groeimarkt, dus wil de specialist in deze markt meer naamsbekendheid opbouwen. MarketingTribune sprak met algemeen directeur Joost de Wit van Vitesse over de gedeelde waarden van sponsor en club: 'We delen de strategie die spreekt uit de slogan van Swoop: quality reborn.'

Contany Academy: springplank voor afgestudeerden in marketing

18jul 201712:06
  • Content
  • 8716 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalContent

nieuws Door de snelle ontwikkelingen in het opkomende vakgebied contentmarketing kunnen marketingopleidingen vaak niet de meest recente lesstof aanbieden, zo stelt Contany.nl. Om het gat tussen de studie en het werkveld te dichten, richt het contentmarketingbureau de Contany Academy op. In een 4-weekse gratis cursus in Amsterdam worden ambitieuze (bijna-)afgestudeerden voorbereid op het bedrijfsleven.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing