momondo bouwt samen met kinderen aan wereldwijde tolerantie

26okt 201710:38
  • Online
  • 9686 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Campagnes

nieuws Met de nieuwe campagne ‘Dear mom and dad’ zet onafhankelijk reiszoekmachine momondo.nl zich in voor meer tolerantie en respect in de wereld. De campagne laat zien wat er gebeurt, wanneer kinderen van over de hele wereld, een maand lang met elkaar samenleven. Het inzicht achter het initiatief is dat uit onderzoek blijkt dat jongeren minder vertrouwen hebben in andere mensen dan oudere generaties. In de ‘Dear mom and dad’ campagne, ontmoeten kinderen over de hele wereld elkaar tijdens een CISV-zomerkamp in São Paulo. Hier leren zij dat ze meer met elkaar gemeen hebben dan dat ze zich ooit konden voorstellen.

Vacaturesite Indeed wil onbewuste vooroordelen slechten

26okt 201709:20
  • Online
  • 1034 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Geen tag

nieuws Vacaturesite Indeed introduceert een nieuwe campagne die een van de laatste taboes rondom recruitment aanpakt – namelijk onbewuste vooroordelen tijdens sollicitaties. Of het nu gaat om ideeën over huidskleur, leeftijd of geloofsopvattingen: dit soort onbewuste vooroordelen zorgt ervoor dat getalenteerde werkzoekenden worden tegengehouden, of dat recruiters sterke kandidaten mislopen. De campagne spoort werkgevers aan om eens na te denken over dit probleem. In een opvallende reeks tv-commercials wordt een verscheidenheid aan mensen getoond, van wie gezichten worden verborgen door hun cv. Hiermee wil Indeed de boodschap verspreiden dat werkgevers kandidaten eerst en vooral moeten beoordelen op hun vaardigheden.

Looye Kwekers vertelt het verhaal achter zijn tomaten

25okt 201715:37
  • Online
  • 8802 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Digitaal

nieuws Looye Kwekers is een strategisch partnership aangegaan met Burst met als doel zijn merk in hoog tempo te digitaliseren. Looye Kwekers, een familiebedrijf dat werd opgericht in 1946, is wereldwijd bekend vanwege de export van hun tomaten, waaronder de Honingtomaat en JOYN. Gezien het internationale karakter van de dienstverlening en de toenemende vraag vanuit het buitenland heeft Burst een online strategie en roadmap ontwikkeld waarmee de business doelstellingen van Looye verder verstevigd en uitgebreid kunnen worden.

Kritiek op FunX vanwege actie #nohomo

25okt 201712:26
  • Media
  • 11057 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • RadioDoelgroepenSocial media

nieuws NPO-radiostation FunX heeft forse kritiek gekregen vanwege een actie op sociale media die gepaard ging met de hashtag 'no homo'. De zender promoot daarmee homohaat, luidt de kritiek. De programmaleiding spreekt van een 'fuck up' en heeft de actie inmiddels offline gehaald.

ALD Automotive rolt VR-versie van Mobility Experience Centre wereldwijd uit

24okt 201715:01
  • Online
  • 13316 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Virtual Reality

nieuws Het Mobility Experience Centre (MEC) in Hoofddorp krijgt een virtual reality-versie. Drie jaar nadat het MEC in Nederland is geopend, zorgt het succes ervoor dat men de experience ook in het buitenland wil aanbieden. Om een wereldwijde uitrol over 43 landen mogelijk te maken is er gekozen voor een virtual reality (VR) variant. Zowel het fysieke MEC als de VR-versie maakt het voor bedrijven inzichtelijk welk effect de verschillende keuzes voor mobiliteit heeft op thema’s als duurzaamheid, kostenefficiency en aantrekkelijk werkgeverschap.

Google opent Digitale Werkplaats en wijst de weg met buitenreclame

24okt 201712:40
  • Online
  • 12429 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • ReclameOutdoor

nieuws Ondernemers die hun weg zoeken in online marketing vinden bij Google een warm welkom, de internetreus biedt nu gratis workshops en wijst de weg naar de tijdelijke Digitale Werkplaats met een routebegeleidende buitenreclame.

Google en Facebook stuwen mediabestedingen in Nederland

24okt 201711:13
  • Bureaus
  • 14538 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DigitaalBioscoopTelevisieMediaReclame

nieuws De netto mediabestedingen in Nederland zijn in het eerste halfjaar van 2017 met 2,6% gestegen tot 1,9 miljard euro, aldus het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen 2017 van Nielsen. Die groei is vrijwel volledig toe te schrijven aan online dat met 13% groeide, vrijwel geheel dankzij global players als Google en Facebook. De grootste groei is te zien bij bioscoopreclame. Daar steeg het budget met 19%. Gezien de omvang van dit mediumtype is het effect op totaal zeer gering. De gezamenlijke offline media zagen de inkomsten uit de verkoop van advertentieruimte dan ook dalen met 6,2%.

NPO, RTL en Vice sluiten pact over diversiteit

24okt 201710:28
  • Media
  • 11143 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • TelevisieJournalistiekPolitiekMedia

nieuws NPO, RTL en Vice gaan samenwerken om discriminatie en stereotypering van vrouwen, voor en achter de schermen, te bestrijden. Deze 'Coalitie Beeldvorming in de Media', onder aanvoering van de Nederlandse netwerkorganisatie Women Inc., wil 'een meer evenwichtige representatie van de Nederlandse samenleving in de media'.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing