Terre des Hommes schiet met scherp via Sales Cloud

15aug 201711:10
  • Online
  • 22892 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • SalesProducten en dienstenMarketingautomationCRM

nieuws CRM is misschien niet het meest sexy onderwerp binnen het marketingspectrum, maar het is indien goed ingericht wel een conversiekanon. Die ervaring heeft marketingmanager van Terre des Hommes Sander Hanenberg met Salesforce. Zo wist de kinderhulporganisatie het behoud van zijn bestaande klanten significant omhoog te stuwen. ‘We zijn minder geld kwijt en behalen veel betere resultaten met Sales Cloud ten opzichte van ons vorige CRM-pakket.’

Nederland krijgt eigen Minecraft Magazine

15aug 201710:37
  • Media
  • 7983 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentOnline gamingGamificationTijdschriften

nieuws Meis & Maas, uitgeverij van veel kinderboeken en -tijdschriften, kondigt de lancering aan van het eerste Minecraft Magazine. Het tijdschrift verschijnt op 24 augustus 2017. De uitgeverij belooft een 'vernieuwende uitvoering en exclusieve inhoud om de grootste en meest creatieve community ter wereld te vieren.'

Boatsters wil de wereld veroveren

15aug 201710:15
  • Online
  • 8421 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • InnovatieProducten en diensten

nieuws Nick Gelevert (26) en Raoul Milhado (27) timmeren stevig aan de weg met hun botenplatform Boatsters. Partnerships met wereldwijde charter partners en de lancering van Boatsters Black moeten van het platform een wereldwijde speler maken. Gesprek met twee jonge, gedreven ondernemers over wereldwijde ambities, de kracht van online marketing en hun ideële doelstelling om te zorgen dat varen voor iedereen toegankelijk is.

[Case] Nissan houdt namaak auto-onderdelen van de weg door online merkbescherming

14aug 201712:15
  • Online
  • 22659 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Online

nieuws De wereldwijde auto-industrie verliest jaarlijks bijna 45 miljard dollar aan namaak onderdelen. Hierbij gaat het om kleine én grote onderdelen, van riemspanners tot carrosserieonderdelen en wielen. Klantveiligheid staat op nummer één in de auto-industrie. Het smokkelen van vervalste onderdelen in business to business (B2B), marktplaatsen en illegale online marktplaatsen zijn een groot probleem. Vervalste onderdelen ondermijnen de integriteit van legitieme distributiekanalen, hebben een negatief effect op de klanttevredenheid en uiteindelijk ook op de merkreputatie. Dit kan resulteren in stijgende klantenservice- en garantiekosten. Nissan is een van de autofabrikanten die kampt met dit probleem. Hoe hebben zij dit aangepakt?

Centralpoint nieuwe shirtsponsor FC Utrecht

11aug 201711:01
  • Sponsoring
  • 26578 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • ZakelijkE-commerceSponsorshipVoetbal

nieuws FC Utrecht heeft een nieuwe shirtsponsor. Vanaf vandaag is Centralpoint.nl zichtbaar op de achterkant van het speelshirt van het elftal uit de Domstad. Centralpoint is sinds vorige maand onderdeel van Infotheek Group, dat zich vorig jaar oktober voor twee jaar aan de club verbond.

Ziggo brengt Formule 1 terug naar Zandvoort met eBattle

11aug 201710:40
  • Sponsoring
  • 24734 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • EvenementOnline gamingActivatieSportmarketing

nieuws Ziggo brengt op 15 augustus de Formule 1 terug naar het circuit van Zandvoort met een eenmalige eBattle. Tien simulatoren van Playseat staan straks op de starting grid van het befaamde parcours. Er wordt voor het eerst gespeeld in F1 2017: het spel komt officieel uit op 25 augustus. Coureur Robert Doornbos is het boegbeeld van de Ziggo eBattle F1.

Vodafone-deal Blendle maakt uitgevers boos

11aug 201710:20
  • Media
  • 23193 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • DigitaalVerdienmodellenJournalistiekContentMedia

nieuws Blendle heeft zich de woede van een aantal uitgevers op de hals gehaald vanwege een deal met telecom-aanbieder Vodafone. De publishers verdienen wel met het reguliere Blendle Premium, maar krijgen geen cent voor een weggeefactie zoals wat Vodafone nu doet.

AI-gedreven beeldherkenning als goudmijn voor de marketeer

10aug 201711:43
  • Online
  • 7838 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenMarketingautomation

nieuws Salesforce introduceert Einstein Vision for Social Studio, waarmee marketeers in de social media-omgeving van Marketing Cloud gebruik kunnen maken van AI-gedreven beeldherkenning. Hierdoor kunnen marketeers automatisch foto’s waar hun product of dienst op staat opsporen, identificeren en eventueel opvolgen met een actie. Met het inzicht dat ze verkrijgen door het monitoren van beeld, krijgen marketeers de mogelijkheid om consumenten te bereiken, zelfs wanneer hun product of dienst niet met naam en toenaam genoemd wordt.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing