Ontslagen bij Blendle vanwege te snelle groei

31jul 201700:23
  • Media
  • 14119 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • UitgeefstrategieVerdienmodellenJournalistiekDigitaalMedia

nieuws Digitale kiosk Blendle heeft negen medewerkers moeten ontslaan. Als verklaring noemt oprichter Alexander Klöpping dat het bedrijf de afgelopen tijd te hard heeft willen groeien. Toch rijst ook de vraag hoe goed het toekomstperspectief is van de journalistieke betaaldienst.

[Rondvraag] Terechte ophef over jongens-campagne SIRE?

28jul 201716:12
  • Bureaus
  • 48164 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PromotieMaatschappijDoelgroepCampagnes

nieuws Er is ophef over de nieuwe SIRE-campagne 'Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?' Altijd goed als een awareness-campagne tot discussie leidt, maar menig commentaar noemt de campagne misplaatst. Er tekenen zich twee kampen af: voorstanders die het terecht vinden dat de feminisering in opvoeding en onderwijs ter discussie wordt gesteld en tegenstanders die de campagne het zoveelste toonbeeld vinden van doorgeslagen seksisme. Wat vindt het reclamevak zelf van de 'jongens-campagne'?

Cartoon Network introduceert nieuwe held in OK K.O.! Lakewood Plaza Turbo App

28jul 201715:12
  • Online
  • 16679 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Apps

nieuws Cartoon Network opent een wereld met originele helden waarbij het tv- en gaminglandschap met elkaar verbonden zijn in de nieuwe OK K.O.! Lakewood Plaza Turbo mobiele applicatie, die vanaf deze week gratis beschikbaar is voor iOS en Google Play . Deze lancering is een opwarmer voor de gloednieuwe Cartoon Network Original-serie, OK K.O.! Let’s Be Heroes, die vanaf november op de zender te zien is. Vanaf september zijn exclusieve korte films van deze held al op het Cartoon Network YouTube-kanaal te bekijken. Cartoon Network-fans krijgen de kans om de nieuwe held nu al te leren kennen.

Overheid moet de kennis van digitale bureaus verzilveren

28jul 201712:00
  • Online
  • 24023 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Digitaal

nieuws CEO van MediaMonks Victor Knaap en Managing Director van Jungle Minds Bart tet Steege breken een lans voor de oprichting van een autonoom digitaal expertisecentrum dat de digitale overheidsdienstverlening van Nederland klantgericht aan gaat pakken. Ze doen dit pleidooi namens de Dutch Digital Agencies. De aanleiding is dat de digitale producten die de overheid nu aanbiedt – met het UWV als schrijnend voorbeeld – nu enorm achterblijft bij wat burgers mogen verwachten, zo stellen de twee.

Referro introduceert: De Creative Engineer

28jul 201711:54
  • Online
  • 18423 x gelezen
  • Link
  • Gerard van den Bogaart
  • CommunicatieCreatieDigitaalCustomer JourneyPersonen

weblog In mijn serie blogs over moderne marketingfuncties gaat veel aandacht uit naar veranderingen van ons vakgebied als gevolg van digitalisering. Terecht want de impact is enorm. Mijn vorige blog over de marketing technologist gaat in op de technische kant van ons werk. 'Maar is creatief werk dan niet meer belangrijk?', hoor ik je vragen. Jawel mevrouw, jawel meneer, u weet niet hoe gelukkig ik word van die vraag! Te vaak willen opdrachtgevers vooral met ons praten over marketing automation implementaties of andere projecten waarbij de inzet van een slimme tool het doel op zich lijkt te zijn. Maar een tool is echt niets meer dan een tool. Je verkoopt er geen pepernoot extra door als het niet goed wordt gebruikt. En als niet aan de aloude marketingwetten wordt voldaan: Gij zult relevant zijn voor uw doelgroep, gij zult onderscheidend zijn ten opzichte van uw concurrenten, gij zult uw propositie op een aantrekkelijke manier onder de aandacht brengen…

Video in e-mail: een gemiste kans voor marketeers

28jul 201710:15
  • Online
  • 15154 x gelezen
  • Link
  • Jacco Bouw
  • Customer JourneyE-mailmarketingVideo

weblog Met 2,5 biljoen gebruikers van e-mail wereldwijd, biedt e-mail marketeers een geweldige mogelijkheid om traffic te genereren en klantdata te verkrijgen. Alhoewel de cijfers er niet om liegen, wordt video in e-mail nog steeds niet op grote schaal ingezet. Raak geïnspireerd door de kracht van video in e-mail en ga meteen aan de slag, want budget en techniek hoeven geen obstakels meer te vormen.

Zijn vloggers ongrijpbaar voor Commissariaat voor de Media?

28jul 201709:57
  • Content
  • 17557 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • VloggenContent

weblog Vloggers zijn erg populair op websites zoals YouTube. Een aantal vloggers verdienen er goed aan. Zo krijgen ze betaald door YouTube op basis van het aantal views maar ze krijgen als ‘influencers‘ ook betaald voor reclame in hun vlogs. De Mediawet bepaalt dat reclame als zodanig herkenbaar moet zijn. Dat is vaak niet het geval op YouTube. Het Commissariaat voor de Media wil optreden tegen deze sluikreclame maar heeft op basis van de Mediawet geen bevoegdheid als het gaat om online content.

Samsung scoort met Katja en Jan in gepersonaliseerde Facebook video

27jul 201715:47
  • Online
  • 11094 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Producten en dienstenActivatieVideoSocial media

nieuws In de ‘Unbox Your Phone’ Facebookcampagne zijn rollen weggelegd voor Katja Schuurman en Jan Kooijman. Ook zangers Wudstik en Dries Roelvink spelen in de video. Nadat de gebruiker toestemming geeft om zijn gegevens te gebruiken, creëert de app een gepersonaliseerde video waarin hij of zij de hoofdrol speelt. De resultaten die worden geboekt met deze BN’ers mogen er zijn, sinds de livegang afgelopen dinsdagochtend zijn er veertigduizend video’s aangemaakt. Deze zijn al 9 miljoen keer bekeken.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • platform voor interactieve marketing