Amerikaans retailonderzoek: ‘Consumenten willen service, geen snufjes’

Amerikaans retailonderzoek: ‘Consumenten willen service, geen snufjes’
  • Online
  • 22 okt 2013 @ 11:17
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

Cognizant’s jaarlijkse Shopper Experience Study ‘ontkracht mythes’ volgens het persbericht, onder andere op het gebied van online shoppen. 2.500 shoppers werden ondervraagd in maart 2013. 2.000 uit de VS en 500 uit Canada. Een aantal mythes ontrafeld...

Mythe 1: mobiel shoppen is de toekomst
Shoppers vinden het handig om hun telefoon te gebruiken om de dichtstbijzijnde winkel te vinden, winkels te vergelijken en prijzen op te zoeken. Maar wanneer ze iets online willen kopen, gebruikt 84% laptop of pc. Minder dan drie procent van de jaarlijkse aankopen worden via het mobieltje gedaan.

Mythe 2: een gelijke prijs is het antwoord op online winkels en showrooming
29% van de ondervraagden vindt de online prijzen de belangrijkste reden zijn om zich in de winkel te oriënteren, maar online te kopen.

Mythe 3: shoppers willen meer zelfbedieningtools
Shoppers verwachten service en zitten niet te wachten op technologische snufjes.

Mythe 4: social media heeft steeds meer impact op het aankoopgedrag
Respondenten zeggen dat ze social media het minst inzetten om informatie in te winnen en dat ze weinig worden beïnvloed door dit medium bij het winkelen.

Het volledige rapport is te downloaden.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken