[Update] Radio Veronica op zoek naar Slechtste Slogan 2013

[Update] Radio Veronica op zoek naar Slechtste Slogan 2013
  • Online
  • 17 okt 2013 @ 11:43
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Radio Veronica-jock Rick van Velthuysen startte afgelopen maandag tijdens zijn ochtendshow Rick in de Morgen met een zoektocht naar de Slechtste Slogan 2013. Welke slagzin is zó slecht dat het wat Veronica betreft een prijs verdient? De zender laat weten dat ‘naming and shaming’ niet het doel is van de ludieke verkiezing en benadrukt dat het ‘een zoektocht met een knipoog is.’

Je komt er altijd wel ergens één tegen: een slechte slogan. Een vorkheftruckbedrijf met de pay-off ‘Moet je heffen, bel ff’. Of een groenten- en fruitwinkel waarbij ‘Power to the Pieper’ op het bedrijfsbusje staat. Een slechte slogan die opvalt en een glimlach teweeg brengt.
‘Jozefs Timmerwerken - Al meer dan 2000 jaar een begrip’ was dé winnaar van de verkiezing Slechtste Slogan 2012. De verkiezing is een zoektocht met een knipoog. Jozef Koeken, de bedenker achter de winnende slogan van vorig jaar: ‘De telefoon heeft weken roodgloeiend gestaan en we kregen alleen maar positieve reacties. We zijn erg blij met de titel Slechtste Slogan!'
De top 5 Slechtste Slogan 2013 ziet er als volgt uit:
1. 'Aanhanger verhuurbedrijf Karreboer.nl: kwaliteit die u blijft achtervolgen'. (uit Dordrecht, Zuid Holland)
2. 'Haitsma Installatietechniek: geen woorden maar draden'. (uit Wormer, Noord Holland)
3. 'Schadebedrijf Joustra: een deuk van heb ik Joustra'. (uit Halfweg, Noord Holland)
4. 'Loodgietersbedrijf Ad van den Elshout: lekt er wat bel dan Ad'. (Kwinshul, Zuid Holland)
5. 'Bakkerij Dam: He! cake je naar mijn gebak?' (Nieuw-Beijerland, Zuid Holland)
Radiocampagne
Luisteraars van Radio Veronica kunnen via Radioveronica.nl hun stem uitbrengen. Het bedrijf achter de slechtste slogan wordt aanstaande woensdag 16 oktober tijdens Rick in de Morgen live overvallen en krijgt naast een award als hoofdprijs een reclamecampagne bij Radio Veronica, ingesproken door station-voice van Radio Veronica Erik de Zwart.

Vanochtend is bekend geworden dat schadebedrijf Joustra Merkenherstel uit Halfweg met ‘Een deuk van heb ik Joustra’ ‘gewonnen’ heeft.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken