Flexibele motorverzekering winnend idee op Onderling.nl
- Online
- 6 nov 2013 @ 06:00
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Co-creatie
- 6 nov 2013 @ 06:00
- Redactie Online
Het idee voor een flexibele motorverzekering ‘Motorverzekering Aan en Uit!’ is gisteren door leden van co-creatieplatform Onderling.nl gekozen tot het beste verzekeringsidee op het gebied van mobiliteit. Consumenten deelden hun idee op de community van FBTO en stemden op de beste vijf ideeën. FBTO gaat het idee van inzender Frank Smeets uit Veldhoven samen met de community op Onderling.nl verder uitwerken en lanceren als verzekeringsproduct.
Frank Smeets deed mee aan een actie op Onderling.nl, waarin verzekeraar FBTO het publiek uitdaagde om tot een nieuw verzekeringsproduct of dienst op het gebied van mobiliteit te komen. Een deskundige jury nomineerde vijf ideeën van de in totaal 49 inzendingen. In totaal is 345 keer gestemd op de top-5. Met 70 publieksstemmen vóór kwam het idee van Frank Smeets als beste uit de bus.
Motorverzekering: aan én uit
‘Ik bezit zelf een motor als hobby en rij af en toe. Bijvoorbeeld als het mooi weer is. Dat is misschien maximaal 20 dagen per jaar, terwijl ik voor 365 dagen betaal. Zo ben ik op het idee gekomen van het aan- en uitzetten van de motorverzekering,’ vertelt Frank Smeets in het persbericht. ‘Ik denk dat er bij collega-motorrijders veel behoefte is aan zo’n verzekering.’ Het idee van Frank Smeets wordt door FBTO getoetst op haalbaarheid en in de komende maanden uitgewerkt. Het product wordt naar verwachting in de lente gelanceerd.
Co-creatie van verzekeringsproducten
FBTO introduceerde in 2011 het platform Onderling.nl om nog beter zicht te krijgen op hoe consumenten denken en wat hen bezig houdt als het gaat om verzekeren. Inmiddels reageren ruim 2.100 consumenten op casussen en beslissen over het uitkeren van een schade of andere verbeteringen. Carolien Bos van FBTO: ‘Met deze ideeënwedstrijd wilden we co-creatie nog een stap verder brengen. De consument weet bij uitstek welk product goed bij hem of haar past. Daarom hebben we het publiek zelf gevraagd met ideeën te komen voor nieuwe verzekeringsproducten.’
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing