In 2020 ruim de helft aankopen via online
- Online
- 26 nov 2013 @ 13:09
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - E-commerce
- 26 nov 2013 @ 13:09
- Redactie Online
Nederlandse consumenten verwachten dat ze in 2020 52 procent van hun uitgaven online zullen doen. Het internetaandeel zal daarmee verdrievoudigen in vergelijking met afgelopen jaar, althans in hun optiek; retailexperts verwachten dat het online aandeel lang niet zo groot wordt, zo bericht Twinkle.
De opvallend hoge klantverwachtingen rondom online aankopen blijken uit een grootschalig consumentenonderzoek in het kader van Shopping2020. GfK peilde daarvoor niet minder dan 11.988 Nederlanders. Gisteren werden de eerste resultaten gepresenteerd tijdens Shopping Time, een bijeenkomst van expertgroepen op Nyrenrode in Breukelen.
Van 17 naar 52 procent
Vorig jaar besteedden Nederlandse consumenten volgens GfK 17 procent van hun budget (producten en diensten) online. De bijna twaalfduizend respondenten verwachten dat het aandeel in acht jaar tijd meer dan drie keer zo groot zal worden, om anno 2020 uit te komen op de genoemde 52 procent.
GfK Expertonderzoek
De gisteren genodigde deskundigen werd eerder al gevraagd naar hun verwachtingen over retail in 2020. Volgens 444 betrokken experts komt het online aandeel binnen de consumentenbestedingen in 2020 uit op 36 procent, een ruime verdubbeling ten opzichte van 2012. Consumenten zijn dus aanmerkelijk positiever over de online omzetaanwas, of minder realistisch zo u wilt.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing