‘Nu.nl grootste nieuwssite’

‘Nu.nl grootste nieuwssite’
  • Online
  • 12 nov 2013 @ 14:59
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Gemeten met een nieuwe methode en een nieuw panel presenteert VINEX, de vereniging van internetexploitanten, vandaag de eerste fase van de online bereikcijfers, DDMM geheten. Uit de cijfers blijkt dat Nu.nl nog steeds de grootste nieuwssite van Nederland is. In februari 2014 maakt VINEX ook mobiele gebruikscijfers bekend, aldus het persbericht.

Rachel Gómez y Maseland, sales director Sanoma en bestuursvoorzitter VINEX in het persbericht: ‘We kregen veel verzoeken uit de markt, dus ik ben blij dat we nu al deze eerste resultaten uit het onderzoek kunnen communiceren. Een nieuwe methode en een ander panel geven, zoals we al verwachtten, een ander beeld dan de resultaten uit het vorige onderzoek. Ook is de doelgroep uitgebreid, in plaats van 13+ wordt er nu al vanaf 6+ gemeten.
Ondanks dat er in deze fase geen voor Nu.nl belangrijke groepen als Mac-gebruikers, sitebezoeken vanaf de werkplek en de content van derden worden gemeten, blijkt Nu.nl nog steeds erg sterk. We zitten dan ook met smart te wachten op de sterk stijgende mobiele bereikcijfers (smartphone en tablet), zodat we het hele digitale landschap, exclusief video, in kaart hebben en beter gefundeerde cijfers kunnen communiceren. Helemaal omdat voor sommige media titels het mobiele bereik het desktop bereik al overstijgt.’

De eerste resultaten van het onderzoek zijn te vinden op www.vinex.nl. De cijfers van mobiel bereik worden voor het eerst, in een pilotvorm, in december gepresenteerd. In februari 2014 zijn naar verwachting de definitieve mobiele cijfers van het Nederlandse medialandschap bekend.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken