‘Voor online succes moet je meer zijn dan een kassa’

‘Voor online succes moet je meer zijn dan een kassa’
  • Online
  • 19 nov 2013 @ 11:22
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Trends

Vandaag verschijnt het boek ‘Online trends 2014 in 60 minuten’. In het boek worden twaalf belangrijke ontwikkelingen in 2014 beschreven. Bijna alle trends komen voort uit de noodzaak voor ondernemingen om dichter op de huid van de internetconsument te kruipen, aldus het persbericht.

Volgens blogger Elja Daae van Frankwatching en coördinator van het boek laten de beschreven trends zien dat bedrijven uit de anonimiteit moeten komen. Daae: ‘Voor online succes moet je meer zijn dan een kassa. In 2014 moet je een betrouwbare partner worden die geïnteresseerd is in zijn klanten en ze online op een persoonlijke manier bedient.’

De trends die onder meer besproken worden zijn:

  • de opmars van mobielvriendelijke en vindbare websites
  • flat design
  • klantvriendelijke content
  • communicatieafdelingen met specialisten veranderen in hubs met allrounders
  • de onvermijdelijke confrontatie met online crisiscommunicatie
  • behoefte aan inzicht in de customer journey
  • intranet als (mobiele) serviceomgeving
  • integratie mobiel in ons dagelijks leven
  • online communitymanagement
  • instagramification en visual storytelling
  • gebruikerspsychologie als volgende fase in siteoptimalisatie
  • bloggen wordt steeds persoonlijker

Online trends 2014 in 60 minuten (160 pagina’s, € 12,50) verschijnt vandaag bij uitgeverij Haystack.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken