Consument wil in 2020 makkelijk en veilig betalen
- Online
- 8 jan 2014 @ 10:29
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - E-commerceOnderzoekVerkoop
- 8 jan 2014 @ 10:29
- Redactie Online
Digitale identificatie en nieuwe technologieën zoals gezichts- en voiceherkenning zorgen ervoor dat de consument in 2020 steeds vaker contactloos kan betalen. Toch verkiest de consument veiligheid en betrouwbaarheid boven betaalgemak. Dit concludeert de expertgroep Transaction van Shopping2020, die vandaag haar resultaten presenteert.
De expertgroep Transaction maakt onderdeel uit van het onderzoeksprogramma Shopping2020, waaraan zestien brancheorganisaties deelnemen. Shopping2020 heeft als doel een toekomstvisie te creëren over hoe de consument in 2020 shopt. De expertgroep Transaction deed onderzoek naar hoe Nederlanders zullen betalen in 2020. De experts zien momenteel negen trends die de ontwikkeling van (online) retailbetalingen zullen bepalen. Naast onder andere digitale identificatie, mobiel winkelen, digitale portemonnees, nieuwe technologieën voor online en offline kassabetalingen zoals gezichts- en voice herkenning, zijn dat toenemende regelgeving en samensmelting van off- en online kanalen. Shikko Nijland, Managing Partner bij Innopay en voorzitter van de expertgroep Transaction: ‘De uitdaging voor retailers en aanbieders van betaaldiensten is om het afrekenen zo naadloos en betrouwbaar mogelijk te integreren in het gehele proces van (online) aankopen.’
Vier toekomstscenario’s
Vanuit de genoemde trends heeft de expertgroep vier toekomstscenario’s gedefinieerd voor het betaalgedrag van de consument in 2020. Uit elke van de vier scenario’s blijkt dat - hoewel de consument altijd op zoek is naar meer betaalgemak - veiligheid en betrouwbaarheid voor hem de belangrijkste uitgangspunten blijven. Daarnaast laten alle scenario’s zien dat off- en online kanalen steeds verder zullen samengaan. Eric van Vuuren, Business Developer bij Equens en gastheer van de expertgroep Transaction: ‘Een belangrijk gebied voor ontwikkeling die tot een nieuwe golf aan innovaties en tot een significante impact op de retailervaring van de consument zou kunnen leiden, is de komst van een infrastructuur die meer verschillende transacties ondersteunt dan alleen betalingen. Bovendien zou die infrastructuur de veilige uitwisseling van digitale identiteiten mogelijk moeten maken.’
De expertgroep stelt dat van de vier gedefinieerde toekomstscenario’s ‘In Control’, ‘Consumer Driven’, ‘Back to the Trust’ en ‘Big Brands, Big Data’ het laatstgenoemde scenario het meest waarschijnlijk lijkt. In dit scenario vertrouwt de consument slechts een klein aantal bekende merken om betaal- en identificatiediensten te combineren en zodanig een volledig geïntegreerde winkelervaring te bieden. De consument heeft in dit scenario volgens de expertgroep minder schroom om deze grote bedrijven hun persoonlijke gegevens toe te vertrouwen, omdat hij er een rijkere dienstverlening en meer gemak voor terugkrijgt.
Het gehele rapport van de expertgroep Transaction van Shopping2020 is voor iedereen gratis te downloaden via shopping2020.nl (https://www.shopping2020.nl/eindresultaten).
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing