‘Het bewustzijn van webshoppers moet omhoog’
- Online
- 7 jan 2014 @ 00:01
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - E-commerce
- 7 jan 2014 @ 00:01
- Redactie Online
Consumenten leggen CO2-uitstoot ‘steeds meer op het bordje van ondernemers’, concludeert de expertgroep Ecologie van Shopping2020. Het bewustzijn van webshoppers moet omhoog. Dat kan door de milieu-impact in beeld te brengen bij bestellingen, meldt Twinklemagazine.nl over het onderzoek.
De expertgroep Ecologie leverde het derde eindrapport op van de 19 expertgroepen in Shopping2020, het Nederlandse onderzoeksprogramma over de toekomst van (online) winkelen.
Ecologische voetafdruk
Volgens de expertgroep is het ‘overduidelijk’ dat de logistieke keten door de verschuiving van offline naar online kopen verandert: Hans Schoolderman, partner bij PwC en voorzitter van de groep deskundigen: ‘In de traditionele keten wordt de ecologische voetafdruk niet alleen door winkels gecreëerd, bijvoorbeeld door vrachttransport naar de winkel, verlichting, winkelinrichting, et cetera, maar ook door de consument zelf, bijvoorbeeld door het rijden naar de winkel, het gebruiken van plastic tasjes, et cetera. Door het thuis afleveren verandert de keten. Hierdoor verschuift de bijdrage aan de totale ecologische voetafdruk van de consument naar het bedrijfsleven.’
Lees hier het volledige artikel op Twinklemagazine.nl.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing