‘Het bewustzijn van webshoppers moet omhoog’

‘Het bewustzijn van webshoppers moet omhoog’
  • Online
  • 7 jan 2014 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

Consumenten leggen CO2-uitstoot ‘steeds meer op het bordje van ondernemers’, concludeert de expertgroep Ecologie van Shopping2020. Het bewustzijn van webshoppers moet omhoog. Dat kan door de milieu-impact in beeld te brengen bij bestellingen, meldt Twinklemagazine.nl over het onderzoek.

De expertgroep Ecologie leverde het derde eindrapport op van de 19 expertgroepen in Shopping2020, het Nederlandse onderzoeksprogramma over de toekomst van (online) winkelen.

Ecologische voetafdruk
Volgens de expertgroep is het ‘overduidelijk’ dat de logistieke keten door de verschuiving van offline naar online kopen verandert: Hans Schoolderman, partner bij PwC en voorzitter van de groep deskundigen: ‘In de traditionele keten wordt de ecologische voetafdruk niet alleen door winkels gecreëerd, bijvoorbeeld door vrachttransport naar de winkel, verlichting, winkelinrichting, et cetera, maar ook door de consument zelf, bijvoorbeeld door het rijden naar de winkel, het gebruiken van plastic tasjes, et cetera. Door het thuis afleveren verandert de keten. Hierdoor verschuift de bijdrage aan de totale ecologische voetafdruk van de consument naar het bedrijfsleven.’

Lees hier het volledige artikel op Twinklemagazine.nl.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken