Tien interessante onderzoeken van afgelopen week

Tien interessante onderzoeken van afgelopen week

Danny Oosterveer van Marketingfacts heeft weer tien interessante onderzoeken van de afgelopen week op eenrijtje gezet. Deze week onder meer onderzoek van PwC naar de Nederlandse gamingmarkt, de resultaten van de Marketingfacts Jobs Monitor: onderzoek naar de vraag naar online functies, en de trends in de technologie, media en telecomsector volgens Deloitte.

Hoe gebruiken touroperators social media in 'boekmaand' januari?
Januari is traditioneel de drukste maand van het jaar voor reisaanbieders. Met 'Blue Monday' (deprimaandag)  en de Vakantiebeurs wordt de vakantiekoorts extra aangewakkerd bij de Nederlander. Uiteraard is ook op social media goed zichtbaar dat vakanties en touroperators veel over de tong gaan in de traditionele boekmaand. Hoe spelen touroperators in op deze verkoopkansen?

Lees verder

Marketingfacts Online Jobs Monitor: social, data en content belangrijkste nieuwe functies
De functie van online marketeer is en blijft de belangrijkste functie. 'Social' functies, zoals de community mananager of webcaremedewerker waren hot in 2013. Dat zijn enkele conclusies uit de Marketingfacts Online Jobs Monitor. Het doel van het onderzoek is de ontwikkelingen in kaart te brengen die functies doormaken in een continu veranderende online wereld. De belangrijkste resultaten zijn te downloaden als whitepaper.

Lees verder

De trend van 2014: de opkomst van de wearables
In 2014 neemt de opkomst van wearables, gadgets die op het lichaam gedragen worden, flink toe. Online opleidingen en cursussen zijn daarnaast een snel groeiende trend in onderwijslandschap, maar zullen op korte termijn geen bedreiging vormen voor de traditionele onderwijsvormen. Dit zijn enkele van de 14 voorspellingen uit de TMT Predictions. Met dit jaarlijks initiatief geeft Deloitte  zijn toekomstvisie op ontwikkelingen en trends binnen de wereldwijde technologie-, media- en telecombranche (TMT).

Lees verder

Online video advertenties in Europa: budgetten groeien maar uitvoering vaak ondermaats
Of we het nu hebben over webinars, user-generated video's op YouTube of video-on-demand: het gaat hard met online video. In een onlangs gepubliceerd rapport, The State Of Online Video Advertising In Europe 2013, schrijft onderzoeksbureau Forrester dat er in 2013 in Europa (EU-5) voor 1,2 miljard euro is besteed aan online video advertising. In de VS zijn video ads goed voor 3,6 miljard dollar.

Lees verder

If It's Hard to Read, It's Hard to Do
Iedereen zal het er over eens zijn dat de inhoud (tekst) in bv. een blog invloed op je heeft. Maar niet alleen de inhoud van de tekst heeft invloed op je oordeel. Onbewust worden we ook beïnvloed door zaken als het lettertype, de lettergrootte, de tekstkleur en nog meer van deze zaken. Dit wetenschappelijke onderzoek naar de leesbaarheid van teksten toont aan dat duidelijke lettertypen zorgen dat je informatie sneller tot je neemt.

Lees verder

De invloed van de positie van een tv-commercial op effectiviteit
Wat doet een tv-commercial in ons brein? Heeft één en dezelfde commercial een verschillend effect wanneer hij op een ander tijdstip, in een ander blok of zelfs op een andere zender wordt uitgezonden? Met de wetenschappelijke ontwikkelingen in ‘brain scanning’ is het tegenwoordig mogelijk om onderbewuste effecten te bestuderen.

Lees verder

Gaming in The Netherlands
De 'traditionele' game ontwikkelaars, ontwikkelaars voor games voor PC en consoles, ondervinden steeds meer concurrentie van games op nieuwe devices, zoals smartphones en tablets. De markt voor online en mobiel gaming groeit de komende vijf jaar harder dan die van spelcomputers. De bestedingen aan online gaming de komende 5 jaar jaarlijks met 5,6 procent tot 320 miljoen euro in 2017.

Lees verder

Global Automotive Executive Survey 2014
Consumenten die een nieuw voertuig willen aanschaffen verkiezen een zuinige auto die bovendien lang meegaat boven een uitvoering die voorzien is van de nieuwste innovaties. Voor wat betreft de productie van elektrische autos voorziet de sector de komende vijf jaar de grootste toename in het aantal plug-in hybride modellen als het om elektrische autos gaat, zowel in Japan, West-Europa en Noord-Amerika als de opkomende landen.

Lees verder

Social, Digital & Mobile Around The World (January 2014)
Een rapport bomvol social, digital en mobile statistieken around the world. In deze SlideShare presentatie vind je cijfers van de 24 grootste economiën: Argentinië, Australië, Brazilië, Canada, China, Frankrijk, Duitsland, India, Indonesië, Italië, Japan, Mexico, Nigeria, Polen, Rusland, Saudi Arabië, Singapore, Zuid Afrika, Zuid Korea, Turkije, Thailand, de Verenigde Arabische Emiraten, het Verenigd Koninkrijk en de VS.

Lees verder


 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken