Jiami (14) krijgt Europese prijs voor beste jongerenwebsite

Jiami (14) krijgt Europese prijs voor beste jongerenwebsite
  • Online
  • 12 feb 2014 @ 11:29
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsWebsite

De veertienjarige Jiami Jongejong uit Voorburg heeft de Best Content for Kids Award gewonnen. Jiami krijgt de Europese prijs voor haar website Lifesplash.nl , waarmee ze in 2013 ook een Gouden Apenstaart in de wacht sleepte. De prijs is op Safer Internet Day (11 februari) in Brussel uitgereikt door Eurocommissaris Neelie Kroes.

Lifesplash.nl is een fashion, beauty en lifestyleblog die volgens de jury erg professioneel overkomt een zeer goed aansluit bij de doelgroep van jonge meiden. Jiami won de eerste prijs in de categorie websites gemaakt door kinderen.

Jiami in het persbericht: ‘Dit is echt heel erg gaaf! Ik vond het erg bijzonder om deze prijs van mevrouw Kroes te krijgen. Ik heb haar achter de schermen stiekem verteld dat ik het tof zou vinden als op scholen meer aandacht zou worden besteed aan online ondernemen.’

De website Zapp.nl, genomineerd in de categorie professionals, viel buiten de prijzen. Lifesplash.nl is de tweede Nederlandse website gemaakt door kinderen die een prijs wint bij de Best Content for Kids Awards. In 2011 won de website Habbolive.nl het Europese zilver. In dat jaar won HetKlokhuis.nl goud in de categorie professionals.

Best Content for Kids Awards
De verkiezing voor de beste Europese kinderwebsites werd dit jaar voor de tweede keer gehouden. Met de prijs wil de Europese Commissie het maken van kwalitatief goede online content voor kinderen aanmoedigen. De jury boog zich over winnende inzendingen uit veertien Europese landen waaronder België, Engeland, IJsland, Oostenrijk, Portugal, Polen, Letland en Slovenië. Criteria waarmee de jury rekening hield bij de beoordeling waren onder meer aantrekkelijkheid, bruikbaarheid, veiligheid en betrouwbaarheid van de websites.

Safer Internet Day
De Best Content for Kids Awards werden uitgereikt op Safer Internet Day (11 februari). Op deze jaarlijks terugkerende dag wordt in meer dan 70 landen in de wereld aandacht gevraagd voor veilig internetgebruik door jongeren. Het thema van 2014 is dan ook ‘Let’s create a better internet together’. Safer Internet Day is een initiatief van de Europese Commissie en werd dit jaar voor de 11de keer georganiseerd.

Veilig internet Centra in Europa
In dertig Europese landen heeft de Europese Commissie een centrum voor veilig internet aangesteld dat voorlichting geeft over veilig internet voor kinderen, ouders en opvoeders. In Nederland is Digibewust dat centrum, ondergebracht binnen het publiekprivate programma Digivaardig & Digiveilig. Digibewust initieerde onder meer de website Meldknop.nl. In april 2013 organiseerde Digibewust samen met stichting Mijn Kind Online en Mediawijzer.net de jaarlijks terugkerende Gouden @penstaartverkiezing voor de beste Nederlandse websites gemaakt door en voor kinderen.


 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken