KLM introduceert betalen via Facebook en Twitter
- Online
- 14 feb 2014 @ 00:01
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Social mediaOnline betalenWebcare
- 14 feb 2014 @ 00:01
- Redactie Online
KLM heeft een betaalsysteem ontwikkeld dat betalen via social media mogelijk maakt. Klanten die via Facebook of Twitter een vlucht boeken of omboeken, een Economy Comfort-stoel reserveren of bijvoorbeeld extra bagage regelen, kunnen nu ook via deze kanalen betalen.
Klanten konden de extra services al via social media regelen, maar de betaling verliep telefonisch.
Hoe werkt het?
KLM stuurt een link naar de klant via een privébericht op Facebook of Twitter. Vervolgens kiest de klant de gewenste betaalmethode en voldoet de betaling. Wanneer de betaling binnen is, ontvangt de social media service agent van KLM een bericht. Daarna ontvangt de klant de bevestiging van de aankoop.
Wekelijks beantwoorden 130 KLM social media service agents 35.000 vragen op Facebook en Twitter. Vorige week verwelkomde KLM de vijf miljoenste fan op Facebook.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing