Divide koppelt webshop aan fysieke winkelkassa

Divide koppelt webshop aan fysieke winkelkassa
  • Online
  • 19 mrt 2014 @ 09:30
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

E-commerce specialist Divide brengt een oplossing uit die webshops en kassa’s met elkaar verbindt. Hiermee kunnen retailers hun klanten in staat stellen om online bestellingen af te rekenen aan de kassa.

Met Divide.Connect wil Divide retailers helpen om verkoopkansen optimaal te benutten. Vooral als het gaat om de verschuiving naar omnichannel. ‘Is een artikel uitverkocht in de winkel, maar nog wel beschikbaar via de webshop? Smeed het ijzer dan als het heet is door de klant de mogelijkheid te bieden om het artikel toch direct aan te schaffen’, aldus Stephan Bliek, commercieel directeur bij Divide.

De oplossing voegt de betaaloptie ‘afrekenen aan kassa’ toe aan het check-out proces van webshops. Zo kunnen winkelbezoekers online bestellingen snel en eenvoudig afrekenen aan de kassa. Dit biedt toegevoegde waarde voor retailers die hun klanten op de winkelvloer van dienst zijn door gebruik te maken van bijvoorbeeld internetzuilen of tablet assisted sales.

Divide gaat echter nog een stap verder. ‘Klanten in de winkel moeten ook gewoon met hun eigen mobiele devices online bestellingen kunnen plaatsen en deze vervolgens fysiek betalen. Onze oplossing herkent winkelbezoekers daarom automatisch. Zo bepaalt de webshop per bezoeker of deze wel of niet de fysieke betaaloptie krijgt te zien’, verklaart Bliek.

Het gebruik van Divide.Connect vereist geen aanvullende hardware of software en is mogelijk in combinatie met alle denkbare webshops. Retailers kunnen zelf bepalen of ze de omzet die via de oplossing is gerealiseerd willen toekennen aan de webshop of aan het filiaal waar de betaling is voldaan.
 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken