Bedenkers Buienradar komen met nieuwe weerwebsite
- Online
- 8 apr 2014 @ 09:40
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Website
- 8 apr 2014 @ 09:40
- Redactie Online
De bedenkers van Buienradar.nl zijn een nieuwe weerwebsite – Weerslag.nl - begonnen. Drie jaar geleden verkochten ze Buienradar aan RTL. ‘We hebben met RTL afgesproken drie jaar lang niets te doen op de Nederlandse markt. In die periode zijn we met name druk geweest met onze Duitse en Engelse websites maar nu vinden we het weer tijd voor wat nieuws,’ zegt Edwin Rijkaart één van de oprichters van Buienradar en Weerslag.
Weerslag.nl is net als Buienradar een actuele site met de nadruk op neerslag. ‘In Nederland staan twee radars. Net over de grenzen staan er nog veel meer. Met in totaal veertig radars maken we een nieuw neerslagbeeld. Het resultaat is een scherpere radar met een groter bereik die we vaker kunnen laten updaten. Daarbij maken we ook gebruik van een nieuwe vorm van neerslag detectie via een weersatelliet. Al deze bronnen bij elkaar vormen een beter beeld,’ aldus Rijkaart.
Veel van hetzelfde
Dat Weerslag deels lijkt op Buienradar vindt Rijkaart niet zo'n probleem. ‘Al die weersites lijken op elkaar. Ik neem aan dat als het regent bij Utrecht alle weerbedrijven dat laten zien. Harde kleuren zoals rood staan voor intense neerslag. Dat doet iedereen. De iPhone 1 belt net zo fijn als de iPhone 5. Alleen is het laatste type scherper, beter en mooier. Zo is dat bij ons ook. Door radar, satelliet en slimme filters met elkaar te combineren krijg je een beter product.’
Veranderend klimaat
Ontwikkelingen op het gebied van het weer staan niet stil. De techniek wordt steeds sneller en beter. Rijkaart: ‘Onze organisatie blijft klein en compact. Wij kunnen daardoor heel snel reageren op nieuwe ontwikkelingen. Waar nodig programmeren wij gewoon door op onze vrije zaterdagavond om iets nieuws te bouwen. Er komen steeds meer slimme satellieten. Het verwerken van deze data kost veel tijd maar het verbetert de neerslagverwachting enorm. Het klimaat verandert. Dat zien wij ook om ons heen. Vroeger updaten de radar ieder kwartier. Dat werd iedere vijf minuten maar inmiddels hebben we een proefopstelling live staan op Weerslag met neerslagbeelden per minuut.’
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing