Eduard de Wilde wordt directeur VODW Digital

Eduard de Wilde wordt directeur VODW Digital
  • Online
  • 4 apr 2014 @ 10:02
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Nieuwkomers

Als antwoord op de groeiende vraag rondom digitale transformatie heeft VODW Eduard de Wilde aangesteld als de nieuwe director van VODW Digital. ‘Voor onze opdrachtgevers is digitale transformatie een van de belangrijkste uitdagingen, zegt Patrick Ruijs, managing partner van VODW. ‘De impact van digitale ontwikkelingen op bestaande business modellen is enorm.’

Industrieën worden volgens Ruijs volledig op hun kop gezet. Ook klantbehoeften en klantgedrag veranderen radicaal door de digitale mogelijkheden. ‘Dit heeft niet alleen veel impact, maar gaat ook razendsnel. Vorig jaar hebben we daarom VODW Digital gelanceerd om klanten te helpen bij hun digitale transformatie.’

Logische stap
Volgens Ruijs is het benoemen van Eduard de Wilde een logische volgende stap. De Wilde heeft een staat van dienst van meer dan twintig jaar op het gebied van e-commerce, digitale strategie en omnichannel oplossingen. Hij heeft topbedrijven en -merken geadviseerd, waaronder AEGON, Wehkamp, Ahold, Danone Group en Pon Automotive en is een veelgevraagd spreker en schrijver.’ Van 1989 tot 2005 was De Wilde al werkzaam bij VODW waarvan vijf jaar als partner. Ruijs: ‘Eduard kent onze manier van werken als geen ander en past naadloos in onze cultuur.’

Onderscheidende propositie
Eduard de Wilde: ‘Het is geweldig om weer bij VODW aan de slag te gaan. VODW Digital is uitstekend toegerust om bedrijven te helpen bij de ontwikkeling van de digitale strategie en die te vertalen naar realisatie. De medewerkers zijn professioneel, hebben veel praktijkervaring en een enorme passie voor het vak. VODW heeft bovendien een groot aantal competenties in huis die naadloos aansluiten op de propositie van VODW Digital, waaronder Data Intelligence, Customer Experience, Innovatie en organisatie.’

Voordat De Wilde bij VODW aan de slag ging, werkte hij als head of e-commerce bij DDB&Tribal. Daarvoor was hij Managing Partner bij Jungle Minds, een digitaal strategie- en designbureau. De Wilde is betrokken bij verschillende universiteiten en is al meerdere jaren juryvoorzitter van de Thuiswinkel-awards.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken