Marktplaats Outlet breidt uit met Coolblue, BeatsNew en Sola

Marktplaats Outlet breidt uit met Coolblue, BeatsNew en Sola
  • Online
  • 29 apr 2014 @ 12:32
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerceWeb

Het aanbod van Marktplaats Outlet wordt uitgebreid. Vanaf vandaag zijn ook honderden producten van Coolblue en BeatsNew verkrijgbaar. Binnenkort wordt daar het assortiment van keukenartikelen fabrikant Sola aan toegevoegd. Telfort, Philips en Neckermann.com verkopen hun outletproducten al via de handelssite. Deze lanceringspartners hebben de samenwerking met Marktplaats Outlet onlangs verlengd.

De samenwerking met de drie nieuwe partijen Coolblue, BeatsNew en Sola sluit aan op het zoekgedrag binnen Marktplaats Outlet. Naast Apple-producten is veel vraag naar kleding en meubels. Momenteel is Marktplaats Outlet in gesprek met A-merken op het gebied van fashion, woninginrichting en baby-en kinderproducten. Doelstelling is om gedurende de rest van het jaar nieuwe outlets op Marktplaats te openen.

DNA Marktplaats
Joep Hutschemakers, hoofd E-Commerce en Media van Marktplaats Zakelijk: ‘De outlet sluit naadloos aan op het DNA van Marktplaats en de behoefte van onze gebruikers aan goede deals. Maar voorziet ook in de behoefte van retailers om snel hun voorraad te verkopen. De resultaten na het eerste half jaar zijn het bewijs. Zo worden outlet-advertenties vijf keer meer bezocht dan een reguliere Marktplaats-advertentie en wordt er op deze producten twee keer meer geboden. Daarnaast klikken bezoekers van de outlet-omgeving 4 procent vaker door naar de website van de aanbieders.’

Showroommodellen
Marktplaats Outlet biedt A-merken en retailers de mogelijkheid om retouren, producten van een voorgaand seizoen, showroommodellen en andere restpartijen bij maandelijks 6,5 miljoen bezoekers onder de aandacht te brengen. Alle outlet-advertenties van de aanbieder staan in een binnen Marktplaats geïntegreerde branded outlet-omgeving. Marktplaats Outlet biedt retailers hiermee een apart online afzetkanaal voor hun outlet producten, zonder de verkoop van nieuwe collecties en productlijnen te beïnvloeden.

Zo goed als nieuw
Webwinkel Coolblue verkoopt via specialisten als Tabletcenter.nl en Laptopshop.nl een ruim assortiment consumentenproducten. Via Marktplaats verkoopt Coolblue ‘TweedeKans‘ al sinds enige tijd zo-goed-als-nieuw-producten en zet daar nu ook Marktplaats Outlet voor in. BeatsNew biedt binnen Marktplaats Outlet zogenaamde refurbished mobiele telefoons en tablets aan. Het gaat hierbij om retouren, gebruikte producten en demo-modellen. Alle producten zijn volledig getest, teruggezet naar fabrieksinstellingen en hebben garantie. ‘Sinds de start van BeatsNew hebben wij met regelmaat geadverteerd op Marktplaats en zo een grote doelgroep bereikt. Wij verkopen gebruikte mobiele telefoons en tablets. Deze testen en controleren wij op kwaliteit en functionaliteit. Wij merken dat de vraag naar gebruikte producten toeneemt en de consument een alternatief wil voor de te dure abonnementen en prijzige nieuwe telefoons. Door onze samenwerking met Marktplaats Outlet kunnen wij goed op deze behoefte inspelen door goedkope en kwalitatief goede producten met garantie aan te bieden aan een breed publiek’, aldus Laurens van Staveren, Business Manager BeatsNew.

Overjarig
Het Nederlandse familiebedrijf Sola biedt in de Marktplaats Outlet een uitgebreid assortiment keukenartikelen aan, zoals besteksets, pannen en keukenaccessoires. ‘Wij zien Marktplaats als een extra verkooptool, de site trekt vele miljoenen bezoekers en wij verwachten daardoor retouren, overjarige producten, overtollige voorraad en B-keus op deze manier te kunnen verkopen. Het grote voordeel is dat wij zelf de controle houden op de verkoop', aldus Thom Meijer van Sola Fabriekswinkels.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken