Online bestelproces zelf beïnvloeden met Flexfunnel
- Online
- 7 apr 2014 @ 13:47
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - InteractieKlantenservice
- 7 apr 2014 @ 13:47
- Redactie Online
Online bureau Bikkelhart lanceert in samenwerking met Novusoft Flexfunnel, een nieuw Funnel Management Systeem voor online bestelformulieren (funnels) op een website. Marketeers kunnen nu zelf het online bestelproces beïnvloeden, onafhankelijk van IT, wat de time-to-market verkort van maanden naar minuten.
Flexfunnel is in de markt gezet voor bedrijven die sterk afhankelijk zijn van hun online verkoop en die snel en eenvoudig hun website willen optimaliseren om de conversie te verbeteren. Vooral voor de financiële markt biedt Flexfunnel een oplossing om de uitval tijdens het aanvraagproces te beperken. Jean-Pierre Kroezen, partner bij Novusoft: ‘Bij banken en verzekeraars doorlopen consumenten vaak een complexe funnel met veel vragen om bijvoorbeeld een autoverzekering af te kunnen sluiten. Velen haken tijdens dit proces af, dus is er veel te winnen met optimaliseren.’
Conversie optimalisatie
Waar een E-commerce manager, online marketeer of web analist voor geschreven en visuele content zelf kan sturen met een Content Management Systeem (CMS), is hij bij wijzigingen in het online bestelformulier (funnel) aangewezen op het indienen van wijzigingsverzoeken en IT-release kalenders. Met Flexfunnel kan de marketeer nu zelf zijn funnels testen, doormeten en optimaliseren, zonder tussenkomst van IT.
Online marketingspel versus IT-trajecten
Flexfunnel is ontwikkeld vanuit de gedachte dat funnels snel aan te passen moeten zijn, zonder dat het andere complexere systemen of langlopende projecten raakt. Eric van Diemen, partner bij Bikkelhart en verantwoordelijk voor Flexfunnel: ‘We hebben Flexfunnel in de markt gezet vanuit een frustratie. Online verkopen is een vak waar flexibiliteit in je website een vereiste is om in te kunnen spelen op het online gedrag van je klant. Je wilt dingen kunnen testen om je conversiedoelstellingen te behalen en te verhogen. We zien dat marketeers vaak beperkt worden in hun vrijheid door administratie of langlopende IT-trajecten. Dit komt doordat in de kern twee verschillende werelden moeten matchen. Enerzijds het online marketing spel dat zich tot op het individuele niveau afspeelt. En anderzijds het belang van bijvoorbeeld de polis administratie waar de optimalisatie zich juist in de grote ‘batchprocessen’ afspeelt. Flexfunnel maakt het daarom niet alleen voor marketeers eenvoudiger, maar ook voor IT’ers.’
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing