SanomaVentures investeert in startup Social Shop
- Online
- 30 apr 2014 @ 11:26
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - E-commerce
- 30 apr 2014 @ 11:26
- Redactie Online
SanomaVentures investeert in Social Shop, een social shoppingplatform voor consumenten waar ze hun favoriete producten kunnen aanbevelen aan vrienden. Bedrijven en merken kunnen zo inspelen op de trend van social commerce en hun klanten activeren als ambassadeurs.
Het Social Shop platform maakt het voor merken mogelijk om hun enthousiaste klanten een eenvoudige online shop aan te bieden. In deze shop kunnen die klanten (zogenoemde ‘shopkeepers’) de producten of diensten van hun favoriete merken aanbevelen binnen hun sociale netwerken. Zo worden klanten geactiveerd als verkoopkanaal. Bij een geslaagde verkoop verdienen zij een commissie die zij delen of helemaal weggeven in de vorm van korting op een product of dienst die een vriend van hen koopt.
Dertig duizend shops
Social Shop is in 2012 opgericht door Sander Dullaart en won in 2013 een Accenture Innovation Award. Dullaart was eerder mede-oprichter van Favela Fabric dat onlangs werd overgenomen. Inmiddels hebben meer dan 30 duizend consumenten zelf een social shop aangemaakt - een aantal dat sterk blijft doorgroeien. Naast de groei in het aantal geopende shops stijgt ook het aantal producten dat via Social Shop kan worden aangeboden sterk: steeds meer A-merken, waaronder KPN en ANWB werken met Social Shop samen om de fans onder hun klanten te activeren. Sander Dullaart, oprichter van Social Shop: ‘Naast naar extra groeigeld waren we vooral op zoek naar expertise op het gebied van online commerce en lead generation. Die hebben we gevonden bij Sanoma. Daarnaast past het portfolio van SanomaVentures zo goed bij ons dat we denken door kennisuitwisseling significant te kunnen versnellen.’
Groeikansen
Herman Kienhuis, Investment Director SanomaVentures: ‘Sanoma ziet groeikansen in ‘social commerce’, oftewel verkoop geactiveerd via digitale mond-op-mond reclame. Social Shop heeft hiervoor een platform ontwikkeld dat enthousiaste klanten beloont en nieuwe klanten aantrekt voor aangesloten partners. Sanoma en Social Shop kunnen elkaar hierbij uitstekend versterken.’
Doorontwikkeling en internationale ambitie
De investering van Sanoma wordt door Social Shop gebruikt voor het verder ontwikkelen van het platform en voor het uitrollen van het concept in Nederland. In een later stadium wordt een internationale lancering voorbereid.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing