Sparen met Spaarspot
- Online
- 3 apr 2014 @ 08:56
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Instore marketingApps
- 3 apr 2014 @ 08:56
- Redactie Online
Spaarspot is de eerste mobiele applicatie waarmee de consument via zijn smartphone spaarpunten kan verzamelen door simpelweg een winkel binnen te lopen of tv te kijken. ‘Alle winkelketens kunnen meedoen,’ zegt Marlon van der Meer, één van de oprichters. ‘Voor consumenten is het gebruik gratis.’
Spaarspot maakt gebruik van audioverificatie, locatieherkenning en beacons op basis van bluetooth (iBeacon). Deze gecombineerde toepassing maakt het mogelijk om winkelende consumenten te herkennen en punten toe te kennen. Van der Meer en medeoprichter Michel Burgerhof zijn sinds januari 2013 bezig met de technische realisatie en het in kaart brengen van geografische data.
Één miljoen
Van der Meer: ‘We zijn bijna klaar voor de lancering. In april starten we met een ‘closed user group’ en we verwachten in mei de lancering. Ons doel is om in het eerste jaar één miljoen downloads en 500 duizend actieve spaarders te hebben. De reacties aan adverteerderszijde zijn positief; van grote winkelketens met honderden winkels tot de bakker met twee winkels. Ook commercieel vastgoedbeheerders, gemeenten en stadspromotiepartners zijn, na het horen van ons verhaal, geïnteresseerd.’ De verwachting is dat winkelbezoek met de app een impuls krijgt.
Cadeaukaarten
Gespaarde punten kunnen ingewisseld worden voor cadeaukaarten, maar er zijn ook andere spaardoelen zoals een Mini of een vakantie. Een adverteerder, bijvoorbeeld een winkel(keten) of een merk, kan spaarpunten inkopen bij Spaarspot en eenvoudig een campagne opzetten, net zoals dat gaat bij Facebook Ads of Google Adwords. Spaarspot is ontwikkeld op gepatenteerde technologie en waarborgt de privacy van gebruikers. Rond de lancering van de App zullen de eerste deelnemende winkels bekend worden gemaakt. Van der Meer en Burgerhof zijn met eigen geld van start zijn gegaan.
.
Thuis voor de tv ‘spaarspotten’
De consument kan punten verdienen door in de app producten te bekijken en te spotten, door een deelnemende winkel binnen te lopen of door een streepjescode te scannen van een product uit de App. In de deelnemende winkels zullen beacons geplaatst worden die gebruik maken van audio-verificatie en bluetooth technologie waardoor Spaarspot spaarders herkend worden. Buiten de deelnemende winkels heeft Spaarspot ruim 18 duizend virtuele hekwerken (geofences) geplaatst, waardoor Spaarspotters ook via de GPS functie van hun smartphone punten kunnen verdienen. ‘Spaarspotten’ kan door het gebruik van audioverificatie ook tijdens het tv-kijken. Het zien van een tv-spot of tv-programma levert dan spaarpunten op. De verwachting is dat dit in het nieuwe televisieseizoen van 2014 geïntroduceerd zal worden.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing