Tijdframes belangrijk op social media

Tijdframes belangrijk op social media
  • Online
  • 7 apr 2014 @ 11:42
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Op de Amerikaanse website Entrepreneur.com geeft Dane Atkinson tips op welk tijdstijd bedrijven het best social media kunnen inschakelen. Hoe beter de timing, hoe groter het effect van online marketinginspanningen. Inmiddels is 81 procent van het midden- en kleinbedrijf actief op social media en 94 procent gebruikt deze platforms voor marketingdoeleinden, zoals merken bouwen en klantwerving.

Uit LinkedIn onderzoek blijkt verder dat de inzet van social media door bedrijven de komende jaren sterk zal groeien, net als de budgetten voor marketing activiteiten op social media. Zo meldt de site. Toch zijn er om succesvol te zijn en de marketingdoelen te bereiken op social media verbeteringen aan te brengen. Er wordt wel nagedacht over ‘wat’ , ‘waar’ en ‘waarom’ er op social media gecommuniceerd moet worden, maar ‘wanneer’ wordt vaak overgeslagen. Dat, terwijl ‘wanneer’ mensen open staan om berichten te lezen dan wel erop te reageren veel te maken heeft met de effectiviteit van de communicatie.

Tips
Volgens onderzoekbureau The SumAll.com zijn er voor de verschillende social media ook verschillende tijdframes. Zo wordt Twitter vooral in de namiddag ingezet om berichten te plaatsen en/of te reageren op berichten van derden. Facebook wordt geraadpleegd aan het eind van een werkdag. Om de micro blogs op Tumblr te lezen is meer tijd nodig. Mensen kijken daar pas op als hun werkdag er op zit. En Pinterest wordt het meest in het weekend geraadpleegd.


 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken