Domino´s Pizza zet met Adyen in op cashloze betalingen

Domino´s Pizza zet met Adyen in op cashloze betalingen
  • Online
  • 22 mei 2014 @ 11:05
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online betalenAppsE-commerceMobile

Domino’s Pizza heeft Adyen geselecteerd als leverancier voor haar online betaalsysteem. Met het omnichannel betaalplatform van Adyen heeft Domino’s Pizza de beschikking over een systeem waarmee eenvoudig online betalingen gedaan en verwerkt kunnen worden. Het gevolg is dat inmiddels ruim 40 procent van alle betalingen voor orders online met een creditcard of - zonder extra kosten - met iDEAL plaatsvindt.

In de nieuwe opzet met het Adyen-platform is het aantal niet afgeronde bestellingen aanzienlijk gedaald en de gemiddelde orderwaarde gestegen.

Eenvoudig betalen
André ten Wolde, algemeen directeur bij Domino´s Pizza, vertelt: ‘Een pizza bestellen moet eenvoudig zijn, inclusief het betaalgedeelte. Dat moet in één moeite door kunnen en volgens de voorkeur van de klant, of dat nu met creditcard, iDEAL of via een PIN-terminal is. Adyen ondersteunt al die mogelijkheden en we zien dat deze benadering door onze klanten gewaardeerd wordt. Door gebruik te maken van het Adyen-platform kunnen we onder een paraplu alle ondernemers voorzien van alle betaalmethoden: online, via de app en in de toekomst ook in de restaurants.’ Domino’s Pizza werkt met franchisenemers.

Geen cash in huis
Bij veel websites voor maaltijdbezorging rekenen klanten uiteindelijk nog contant af, met de nodige gevolgen voor de grootte van de bestelling en de administratieve verwerking. Ook worden regelmatig bestellingen geannuleerd, omdat mensen niet voldoende geld in huis blijken te hebben. Met de introductie van de Domino’s Pizza-app wil de maaltijdbezorgdienst mensen bovendien in staat stellen hun pizza te bestellen en te betalen via het Adyen-platform ongeacht waar ze zijn.

Veiligheid bezorger
De focus van Domino’s om in te zetten op cashloze betalingen wordt ook gedreven door de behoefte om de veiligheid van de bezorgers te vergroten. De maaltijdbezorger stuurt de pizzakoeriers met minimale hoeveelheden contant geld op pad. Het aantal bestellingen dat direct online betaald wordt is met de komst van Adyen gestegen tot ruim veertig procent van het totaal en het aantal overvallen op bezorgers met de helft teruggedrongen.

Zeven miljoen pizza’s per jaar
Roelant Prins, CCO van Adyen, is blij met de erkenning van de wereldwijde bezorgketen. ‘Alleen in Nederland al worden er per jaar ruim zeven miljoen Domino’s pizza’s gegeten. Daarvan wordt rond de 60 procent online besteld. We hebben ze geholpen door het betaalproces te vereenvoudigen, zodat het percentage online bestellingen én het aantal cashloze betalingen verder omhoog kunnen.’

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken