Twitter barst los tijdens finale Songfestival

Twitter barst los tijdens finale Songfestival
  • Online
  • 12 mei 2014 @ 09:09
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaMuziek

Tijdens de finale van het Eurovisie Songfestival gaven 4,5 miljoen kijkers hun reactie via tweets. Het meest werd er getwitterd over Conchita Wurst. Alleen al tijdens haar nummer 'Rise like a Phoenix' werden er bijna 50 duizend tweets verstuurd. Toen Frankrijk aan de beurt was vertoonde Twitter ook een piek.

Dat maakte de organisatie van het songfestival bekend (Bron: Het Parool). In Nederland was het Songfestival in allerlei hashtag-varianten de hele zaterdagavond populair op Twitter. Er was kritiek op het commentaar van Cornald Maas, die in herhaling viel en opmerkingen herhaalde die hij ook tijdens de halve finale al had gemaakt. Veel mensen herinnerden RTL-presentator Albert Verlinde aan zijn belofte een kruk op te eten als The Common Linnets hoog in de finale zouden eindigen.

Common Linnets
Behalve over de bijdrage van Ilse en Waylon waren de Nederlandse twitteraars vooral enthousiast over winnares Conchita Wurst, de vrouw met de baard. Ook veel BN’ers lieten via Twitter van zich horen. Claudia de Breij gaf, net als eerder deze week, aan dat ze fout zat met haar commentaar na het optreden van The Common Linnets in DWDD. ‘Ik zat er zooo naast.'. Jaap Kwakman van de 3JS twitterde dat hij trots is op Waylon en Ilse. Nico Dijkshoorn twitterde zaterdagavond meerdere keren dat hij het lied erg mooi vindt.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken