Blue Circle gaat samenwerking aan met Divimove

Blue Circle gaat samenwerking aan met Divimove
  • Online
  • 27 jun 2014 @ 14:14
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Multichannel

Divimove is een van de snelst groeiende multi-channel netwerken (MCN) van Europa. Succesvolle YouTubers verbinden zich rondom verschillende thema’s als mode, sport, muziek en lifestyle aan deze MCN, om in samenwerking met de internationale professionals van Divimove de individuele prestaties van hun online kanalen te optimaliseren.

Door de samenwerking tussen Divimove en Blue Circle worden de producenten van twee werelden bij elkaar gebracht. Zij delen naar eigen zeggen  dezelfde passie, namelijk het maken van aansprekende content. Blue Circle stelt voor de bij Divimove aangesloten YouTube producenten onder andere een green screen studio beschikbaar, waar de YouTubers en de Blue Circle producenten zullen gaan samenwerken om zodoende slagkracht te creëren in een markt waar bewegende content steeds belangrijker wordt.

CEO van Blue Circle Georgette Schlick: 'De samenwerking met Divimove is een logische stap in het verwezenlijken van de digitale ambities van Blue Circle. We willen onze ervaring en expertise op het gebied van “storytelling” ook toepassen bij het ontwikkelen en produceren van digitale content. Daarmee zijn we aanvullend op de MCN activiteiten van ons zusterbedrijf, RTL Nederland.' 
Schlick vervolgt: ‘Het hebben en aanbieden van faciliteiten aan de nieuwe generatie van producenten, gecombineerd met een hang-out waar ideeën en productiekennis als vanzelf zullen worden uitgewisseld, gaat een absolute boost geven aan de digitale groei-doelstellingen van Blue Circle.’

Divimove co-founder en Managing Director Sebastiaan van Dam: ‘Door de samenwerking met Blue Circle geven wij onze YouTubers de mogelijkheid om hun creativiteit en ideeën te verwezenlijken samen met de expertise en professionele middelen van Blue Circle.’
Head of Content and Creative Development bij Divimove Hannes Jakobsen: ‘Ons doel is om in de komende jaren samen met onze YouTube talenten nieuwe content te produceren, die het onderscheid tussen “klassieke“ en “nieuwe“ media verwaarloost. Een goed verhaal is een goed verhaal en een talent is een talent, onafhankelijk van het beeldscherm waarop dit zich afspeelt.’

Blue Circle is onderdeel van Fremantle Media, dat in 2013 een minderheidsaandeel in Divimove heeft bedongen.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken