Mobtzu ontwikkelt nieuwe online omgeving Rabobank
- Online
- 5 jun 2014 @ 08:16
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - AppsContentKlantenserviceMobile
- 5 jun 2014 @ 08:16
- Redactie Online
Rabobank ontwikkelt samen met mobtzu de nieuwe 'Online klantomgeving 2016'. Het is een concept dat gevoed wordt door meningen en ervaringen van de klanten. Doel is het persoonlijker, relevanter en bereikbaarder maken van de service van Rabobank.
De online klantomgeving die mobtzu ontwerpt stelt de klant centraal en elk aspect ervan is ontworpen vanuit dat idee. De omgeving wordt veel persoonlijker doordat klanten hun rekening een eigen naam kunnen geven, met slechts één knop kan een klant een medewerker spreken via telefoon, e-mail of chat en deze persoon is niet meer anoniem dankzij een naam en een foto. De applicatie gedraagt zich als een persoonlijke omgeving die duidelijk en makkelijk te bedienen is.
Navigatie
Naast alle inhoudelijke veranderingen, worden ook het ontwerp van de klantomgeving en de manier van navigeren hierbinnen veranderd. Bij het ontwerp is goed nagedacht over de verschillende plekken waar de omgeving straks gebruikt wordt. Het design werkt op desktop, tablet en smartphone, maar bij de ontwikkeling van het design en de elementen in de applicatie is ook ingespeeld op toekomstige technologieën. Hierbij is transparantie een belangrijk uitgangspunt binnen het design. Dit maakt het ontwerp future proof waardoor het ook goed gaat werken op bijvoorbeeld Google Glass, een Smart TV of de Heads-up Display. De manier van navigeren is slim en intuïtief, wat zorgt dat het zichzelf wijst. Op die manier kunnen klanten het maximale uit de klantomgeving halen.
Eerste testfase
In de eerste testfase van het concept wordt gebruik gemaakt van een tablet applicatie, maar het ontwerp is consistent door vertaald naar alle platformen waarop het uiteindelijk moet gaan werken. Ivonne Bojoh, managing director van mobtzu: 'Rabobank wil een stip op de horizon zetten in de bankwereld met behulp van een online omgeving. Met deze stip in het achterhoofd heeft mobtzu samen met het conceptteam van de Rabobank verschillende customer journeys uitgewerkt in een prototype. Aan de hand van het prototype heeft Rabobank een deel van de functionaliteiten ontwikkeld voor de huidige pilot fase.'
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing