Rode Kruis test doneren via app
- Online
- 16 jun 2014 @ 14:01
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Apps
- 16 jun 2014 @ 14:01
- Redactie Online
Tijdens de jaarlijkse collecte van het Rode Kruis wordt deze week een nieuwe manier van doneren getest. Naast de klassieke, contante donatie in de collectebus is het ook mogelijk om via de collecte-app de hulporganisatie te ondersteunen. 2014 geldt als een pilotjaar, om te kijken hoe de app zowel voor de collectant als de donateur in de praktijk bevalt.
‘We merken dat mensen steeds minder contant geld op zak hebben. Dus zoeken we continu naar nieuwe manieren om hen in dat geval toch in staat te stellen om te geven. Als deze app een succes wordt gaan we die volgend jaar breed inzetten bij de landelijke collecte’, aldus Frank Kempers, manager collecte-organisatie bij het Rode Kruis.
Hoe werkt het?
De collectant downloadt de collecte-app op zijn eigen mobiele telefoon. Wanneer iemand aan de deur geen contant geld in huis heeft, kan deze persoon eenmalig zijn of haar 06-nummer en het giftbedrag invullen in de app. De donateur krijgt direct een sms met de vraag de donatie te bevestigen. De ontwikkeling van de app is tot stand gekomen door samenwerking tussen Rode Kruis Collecteweb (STB Automatisering) en GeefMobiel (CM Mobile/VFI).
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing