Ruigrok|NetPanel en Ergo ondertekenen raamovereenkomst Webonderzoek Dienst Publiek en Communicatie

Ruigrok|NetPanel en Ergo ondertekenen raamovereenkomst Webonderzoek Dienst Publiek en Communicatie
  • Online
  • 5 jun 2014 @ 08:35
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • WebcareContentKlantenservice

Maandag 2 juni jongstleden hebben Ruigrok|NetPanel en Ergo in Den Haag een Raamovereenkomst voor Webonderzoek gesloten met de Dienst Publiek en Communicatie van het Ministerie van Algemene Zaken. Na een uitgebreide niet-openbare Europese aanbestedingsprocedure is de inschrijving van Ruigrok|NetPanel in combinatie met Ergo op de eerste positie geëindigd.

Naast Ruigrok|NetPanel en Ergo zijn ook Metrixlab, Valsplat en BTC Mediatest in de Raamovereenkomst opgenomen. De Raamovereenkomst, die ingaat op 15 juni 2014 voor de duur van twee jaar, heeft betrekking op al het webonderzoek dat voor ministeries en onderliggende diensten uitgevoerd wordt. Alle partijen binnen de Raamovereenkomst kunnen via een minicompetitie inschrijven op opdrachten die binnen de overeenkomst vallen.

Gebundelde krachten
Ruigrok|NetPanel en Ergo hebben voor deze aanbesteding de krachten gebundeld om zo in te kunnen spelen op de diversiteit van opdrachten op het gebied van webonderzoek voor de Rijksoverheid. Met de ervaring die Ruigrok|NetPanel heeft op het gebied van kwalitatief usability onderzoek en de ervaring van Ergo op het gebied van kwantitatief webonderzoek en webanalytics, kunnen ze binnen de Raamovereenkomst opdrachtgevers optimaal ondersteunen om de online dienstverlening naar burgers nog verder te verbeteren.

Digitale communicatie overheid
Ruigrok|NetPanel en Ergo waren de afgelopen jaren in afzonderlijke Raamovereenkomsten (face-to-face webonderzoek en kwantitatief webonderzoek) ook al actief voor de Dienst Publiek en Communicatie. Ruigrok | NetPanel en Ergo zijn er trots op dat ze samen op de eerste positie zijn geëindigd en daardoor ook de komende jaren voor de Rijksoverheid webonderzoek kunnen uitvoeren. Tijdens de feestelijke ondertekening in Den Haag benadrukte Erik den Hoedt, directeur Dienst Publiek en Communicatie, het belang van onderzoek voor alle digitale communicatie vanuit de Rijksoverheid. Inzicht in de belevingswereld van burgers en begrip van hun wensen en behoeften helpt volgens hem om de communicatie verder te optimaliseren en te professionaliseren.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken