Great communicator KLM ook via LinkedIn bereikbaar

Great communicator KLM ook via LinkedIn bereikbaar
  • Online
  • 16 jul 2014 @ 17:31
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

KLM loopt telkens op de troepen voor op het gebied van social media. Na onder andere Facebook en Twitter is nu ook LinkedIn toegevoegd aan het communicatiepalet. De luchtvaartmaatschappij beschikt over ruim 10 miljoen fans en volgers. What’sApp lijkt het volgende communicatiebord te zijn waarop de KLM wil gaan schaken.

Op LinkedIn kunnen reizigers voortaan algemene en vluchtgerelateerde vragen stellen. Ook voor stoelreserveringen, omboekingen en extra bagage kunnen ze op het zakelijke netwerk terecht.
Martijn van der Zee, Senior Vice President E-Commerce Air France KLM laat in een verklaring weten: ‘Na Facebook, Twitter en VKontakte is de toevoeging van onze service via LinkedIn in lijn met KLM’s strategie om te zijn waar onze klanten zijn. LinkedIn wordt gebruikt door zakenmensen van over de hele wereld en velen van hen vliegen regelmatig. Daarom is LinkedIn een interessant platform voor KLM.’

Eerder liet Van der Zee weten dat hij WhatsApp graag als klantcontactmedium toevoegt, zodra deze een API (application programming interface) ter beschikking stelt.

Met een online omzet van 455 miljoen euro in 2012 bezet KLM de eerste plek in de Travel 30, onderdeel van de Twinkle100. Eind vorig jaar lanceerde de luchtvaartmaatschappij een nieuwe website, die meer bezoekers moet trekken en van meer bezoekers moet transformeren naar boekers.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken