Nieuwe ontwikkelingen binnen digitale tak Jaarbeurs

Nieuwe ontwikkelingen binnen digitale tak Jaarbeurs
  • Online
  • 17 jul 2014 @ 14:05
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • VerkoopDigitaal

Vanaf september kunnen beauty professionals via het online platform Beautyspot.nl centraal inkopen bij aangesloten leveranciers. Consumenten kunnen via het consumentenplatform Beautynieuws.nl producten bestellen. Dit is een kans voor alle bedrijven in de schoonheidsbranche die op zoek zijn naar extra omzetmogelijkheden. Jaarbeurs - het merk dat bekend staat als evenementenlocatie - verwacht de komende jaren te kunnen groeien met eigen e-commerce activiteiten.

Jaarbeurs biedt leveranciers en salonhouders de mogelijkheid brandstores en webshops in een eigen look & feel te openen. Met de brandstores krijgt de leverancier een nieuw online kanaal om de verkoop van exclusieve salonproducten aan consumenten te stimuleren. Salonhouders op hun beurt profileren zich met een webwinkel in de eigen look & feel. Het up-to-date houden van het assortiment is volledig geautomatiseerd.

Voor Bart Strijker (director business unit digital bij Jaarbeurs) is de stap richting e-commerce een logische. 'We willen ons het hele jaar inzetten voor onze klanten. Bedrijven zijn voortdurend op zoek naar manieren om met hun klant in contact te komen. Naast leadgeneratie faciliteren we vanaf september met onze nieuwe e-commerce activiteiten dus ook in directe verkoop. Bedrijven krijgen op een laagdrempelige manier en tegen relatief lage kosten een nieuw online verkoopkanaal. E-commerce past uitstekend binnen de strategie van Jaarbeurs: we zetten handel in beweging.'

Yizz bv is actief binnen de juweliersbranche en heeft samenwerkingen opgezet tussen ruim 150 A-merken en 320 juweliers. Maurice Reijersen (ceovan Yizz bv) over de e-commerce op Beautyspot.nl: 'Samen met Jaarbeurs bieden we salonhouders de mogelijkheid een webwinkel te openen, zonder dat er hoeft te worden geïnvesteerd in kennis, mensen, financiële afhandeling, voorraad of techniek. Gezamenlijk willen wij de salonhouders en leveranciers helpen met hun online B2B- en B2C-marktpositie en daarmee het e-commerce rendement verhogen.'

Over Beautyspot.nl
De digitale tak van Jaarbeurs richt zich op digitaal verbinden. De portfolio bestaat uit vijftien uiteenlopende A-merken, waaronder Computable, Quel, Marqit, Beautyspot.nl en Verpakkingsprofs.nl. De merken zijn toonaangevend in hun branche en geven de professional concrete tips om het vak beter uit te oefenen. Het online platform Beautyspot.nl werd eind oktober 2013 gelanceerd en groeide in korte tijd uit tot het grootste B2B-platform in de schoonheidsbranche.
Beautyspot.nl brengt schoonheidsspecialisten, huidtherapeuten, nagelstylisten en visagisten samen. Beauty professionals vinden er tips en inspiratie om het vak beter te kunnen uitoefenen en de bedrijfsvoering te verbeteren. Naast het delen van kennis en vakinhoudelijke discussies houdt het platform bezoekers op de hoogte van innovaties, nieuwe producten en acties van leveranciers.
De beurzen ‘Beautysalon Trade Special’ en ‘Beauty Salon Dimensions’ zijn ook onderdeel van Jaarbeurs.

Over Yizz
Het Yizz platform regelt de techniek van de e-commerce module op Beautyspot.nl, hieronder valt de financiële afhandeling, de koppeling met leveranciers voor het verwerken van bestellingen en productinformatie. Denk aan informatie, zoals illustraties, prijzen en productomschrijvingen. Naast de techniek verzorgt Yizz webdesign voor webwinkels. Yizz maakt hierdoor e-commerce voor de kleinste beautysalons mogelijk.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken