Samenwerking Hooghoudt en Kensington

Samenwerking Hooghoudt en Kensington
  • Online
  • 31 jul 2014 @ 10:05
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieMakersMuziek

Hooghoudt en Kensington trekken de komende tijd gezamenlijk op. In een campagne voor Hooghoudt Bruine Jenever delen de Groningse familie distilleerderij en de Utrechtse band tradities en mooie momenten. De release van Rivals, het derde album van Kensington, is de kick off van een campagne die met name online vorm krijgt. De samenwerking met Kensington moet Bruine Jenever bekender maken en laden als een avontuurlijke keus. Het Haarlemse TAPE tekent voor de campagne.

Tradition is what defines a group
‘Tradition is what defines a group’. Zo luidt de pay off van de campagne. Een groep vrienden deelt eigen tradities en rituelen waarmee ze zich onderscheiden van anderen, samen beleef je mooie momenten. Hooghoudt en Kensington groeien beiden vanuit die ontstane tradities en vinden elkaar in passie en liefde voor het vak. Hooghoudt heeft ruim 125 jaar ervaring in het maken van jenever. Ze zetten hun ervaring, expertise en gebruiken in voor de ontwikkeling van nieuwe jenevers. Kensington is een vriendengroep met een heel eigen cultuur. en ook zij komen vanuit hun tradities en rituelen tot nieuwe muziek. In de campagne worden die traditie en rituelen gevierd, want juist die maken dat mooie, nieuwe dingen en momenten ontstaan.

Autonoom
Karina Zuiderveen, brandmanager Hooghoudt: ‘Kensington is een hechte groep, de vrienden kennen elkaar door en door en hebben een eigen cultuur gecreëerd die geldt binnen hun band. Samen maken ze muziek vanuit passie en liefde voor het vak. Ondanks hun groeiende succes blijft de band autonoom en vinden ze manieren om te vernieuwen. Hooghoudt bestaat sinds 1888 en heeft eenzelfde passie en liefde, maar dan voor jenever. Hooghoudt blijft bij zichzelf en gaat met de tijd mee door nieuwe jenevers te ontwikkelen.’

TAPE
Tobias Camman, Creative director TAPE: ‘We hebben ontzettend veel zin om met Hooghoudt en Kensington op zoek te gaan naar wat een hechte vriendengroep vormt.’

Kensington
Kensington is een Nederlandse rockband uit de stad Utrecht  en werd opgericht in 2005. De band heeft sindsdien twee albums uitgebracht: Borders en Vultures, het derde album Rivals, verschijnt op 8 augustus 2014.

Hooghoudt
Grietje en haar man krijgen in 1888 een bijzonder idee. Eentje van smaak, kleur en geur. Het idee krijgt vorm in een keldertje aan de Oosterstraat in het centrum van Groningen. De geliefden bereiden er likeuren en regionale dranken en ontdekken al snel de wereld van jenever. Het is de start van een ontdekkingstocht die nog lang niet stilstaat…Tegenwoordig werkt de vierde generatie Hooghoudt met dezelfde passie aan nieuwe smaken en distillaten.

Bruine Jenever
Met meester distilleerder Frank Leystra ontstaan jenevers waarin traditie en vernieuwing elkaar vinden. Jenevers zoals Bruine Jenever. Vol en warm van smaak. Naast de jeneverbes proef je kaneel, vanille, zoethout, grapefruit en kandij. Een eigentijdse jenever, zowel lekker puur als in de mix met bijvoorbeeld ginger ale, ijs en een schijfje limoen.

Het beeld is gemaakt door fotograaf Bart Heemskerk.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken