Tien interessante onderzoeken van afgelopen week
- Online
- 18 jul 2014 @ 09:00
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - OnderzoekContentMobile
- 18 jul 2014 @ 09:00
- Redactie Online
Deze week heeft Sanne Roeling van Marketingfacts weer de interessantste onderzoeken voor je op een rijtje gezet. Lees deze week over de cijfers en ontwikkelingen van e-mailmarketing in de reisbranche, de ontwikkelingen op het gebied van multitouchpoint-shopping en mobile on-boarding.
Hoe bereik je millennials met contentmarketing?
Over het algemeen is bijna 50 procent van de millennials niet zo te spreken over de kwaliteit van contentmarketing. Zij denken er dan ook niet over om dit met hun vrienden te sharen. Dat blijkt uit een onderzoek van Yahoo en Tumblr in samenwerking met Razorfish en Digitas. Hiervoor werden meer dan 60 studies doorgenomen en interviews gehouden met meer dan 15.000 jongeren tussen de 18 en 34 jaar. Daaruit komen allemaal bruikbare tips voor merken. Lees verder
Content management: welk pakket moet je kiezen? #adv
Web content management systemen zijn er in alle soorten en maten. Van je basis cms-systeem tot alles-in-1 totaaloplossingen. Sta je voor de keuze welk systeem je moet kiezen, dan komt dit rapport van Gartner van pas. Het rapport geeft een grafische weergave van de beste WCM aambieders, gebaseerd op “ability to execute" and "completeness of vision", en analyseert welke sterktes en zwaktes de diverse pakketten hebben. Lees verder
Mobile on-boarding: een wereld vol kansen
Responsive, adaptive, mobile first, native apps; de termen vliegen je om de oren als je een bank vraagt naar de wijze waarop zij hun website voor mobiele gebruikers hebben ingericht. Klinkt ambitieus allemaal, maar in hoeverre is dit ook de praktijk? We zijn in de materie gedoken en hebben onderzocht in hoeverre de Nederlandse banken hun website geschikt hebben gemaakt voor smartphones. Hoe bedienen zij nieuwe klanten met een mobiele telefoon? Oftewel: hoe klantvriendelijk en responsive is het on-boardingproces? Lees verder
Doe mee aan het Pondres Social Media Onderzoek 2014
Hoe zetten Nederlandse bedrijven hun social media in en welke verschuivingen kunnen ze in de toekomst verwachten? Wat zijn de hypes en wat de blijvers? En wat voor content is aantrekkelijk voor socialmediagebruikers? Het Pondres Social Media Onderzoek 2014 (#SMO_14) zoekt naar antwoorden op deze vragen. Lees verder
Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van online retail en multitouchpoint-shopping?
Enige tijd geleden verschenen twee nieuwe onderzoeken van Forrester waar wij van Marketingfacts een kijkje in mochten nemen. Hier delen we de belangrijkste punten met jullie. De twee onderzoeken van Forrester gaan over de voorspellingen op het gebied van online retail en 'multitouchpoint shopping'. Lees verder
Zijn retailers wel klaar voor digitale marketing?
Het kan je niet ontgaan zijn, er vindt een grote verschuiving plaats van traditionele marketing naar digitale marketing. Vast wel eens van gehoord. Maar zijn de retailers er wel klaar voor? En geloven ze in een hogere ROI door digitale marketing? RetailMeNot, Inc. en Kelton Research deden er onderzoek naar. Lees verder
E-mailmarketing in de reisbranche - wat zijn de laatste cijfers & ontwikkelingen?
De reisbranche staat over het algemeen niet bekend als de branche waar de meest opvallende resultaten op e-mailmarketingebied worden behaald. En de engagement van de ontvangers, die zich uit in lage open- en doorklikratio’s, blijft een punt van menig discussie tussen travel marketeers. Maar is het allemaal wel zo slecht als wordt beweerd? Of is er gewoon sprake van een totaal eigen sector, niet te vergelijken met branches als bijvoorbeeld zorg en energie? Ik zet de laatste e-mailmarketingcijfers van de reisbranche voor je op een rij, oordeel zelf! Lees verder
Veel potentie voor België in de Europese export
Online aankopen zijn in Nederland niet meer dan normaal, maar hoe zit dat eigenlijk in de rest van Europa, en dan vooral bij ons buurland België? Vorige week kwam het jaarlijkse e-commerce rapport van Wijs uit en ik geef hieronder een samenvatting van alle belangrijke punten die in dat rapport naar voren zijn gekomen. Lees verder
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- Sanne Roeling
- Pondres Social Media Onderzoek
- mutlitouchpoint-shopping
- onderzoek
- contentmarketing
- mobile
- online
- Marketingfacts
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing