Scoupy haalt 2 miljoen vervolgfinanciering op

Scoupy haalt 2 miljoen vervolgfinanciering op
  • Online
  • 17 sep 2014 @ 10:40
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Zakelijk

Scoupy, het grootste locatiegebonden marketingplatform van Nederland, heeft een investering opgehaald van 2 miljoen euro bij bestaande investeerders SanomaVentures, Gennie Freen Producties (GFP) en oprichters Bras, Slot en Karsten. De financiering zal gebruikt worden om de functionaliteit van het platform voor lokale acquisitie, activatie en retentie door te ontwikkelen en de positie in Nederland te versterken.

Tegelijkertijd met deze investering hebben Sanoma en GFP hun belang in Scoupy vergroot door aandelen over te nemen van partner Netwerk VSP. Na 2 jaar komt daarmee een eind aan het aandeelhouderschap. Sanoma wordt met deze transactie de grootste aandeelhouder in Scoupy.

Herman Kienhuis, investment director SanomaVentures: ‘Sanoma loopt voorop in het ontwikkelen van mobiele marketingproducten en weet daarmee een groot deel van het Nederlandse publiek te bereiken: 94% van alle smartphone gebruikers is op zoek naar lokale informatie. Onder andere tijdens het winkelen wordt gezocht naar productinformatie en speciale aanbiedingen. De conversie van mobiele zoekopdrachten naar een fysieke transactie is dan ook hoog. Scoupy is het grootste location-based marketingplatform van Nederland. Om die reden is dit een zeer relevante deelneming voor SanomaVentures.’

Nieuwe CCO 
Tegelijkertijd heeft Scoupy Auke Boersma aangetrokken als Chief Commercial Officer. ‘We zijn heel blij dat we Auke hebben kunnen aantrekken. Hij is een gevestigde naam in het speelveld van online- & affiliate marketing in Nederland. Boersma beëindigde zijn rol als interim managing director van RTL’s deelneming Videostrip in juli. Daarvoor was hij onder andere als country manager betrokken bij de oprichting van affilinet, initieerde de internationale uitrol van performance based marketing activiteiten voor European Directories en was eindverantwoordelijk bij Scoot Media. Zijn kennis, netwerk en energie zal ons helpen de succesvolle weg die we zijn ingeslagen verder uit te breiden’, aldus Valentijn Bras.


 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken