Sixpack Broekman ontketent selfiehysterie

Sixpack Broekman ontketent selfiehysterie
  • Online
  • 30 sep 2014 @ 15:13
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaStrategie

Manuel Broekman gehuld in een handdoekje is onder vrouwen een geliefd object. De mooiboy bekend van Feuten en Expeditie Robinson is te zien op levensgrote kartonnen afbeeldingen in alle 550 Etos winkels. De populaire acteur weet een ware hype te ontketenen: er worden talloze selfies met hem gemaakt (op social media gedoopt tot manuelfie) en de beeltenis wordt ook op Marktplaats aangeboden. Op beelden van een bewakingscamera is zelfs te zien dat het bord wordt meegenomen en een tweetal dames zich in de winkel omkleden, voordat ze zichzelf met hun idool vereeuwigen.

De populaire acteur vond tussen de opnames van zijn nieuwe film tijd voor de pikante fotosessie. Inmiddels is de levensgrote kartonnen versie van Manuel veelvuldig terug te zien op social media. Op Instagram worden foto’s met vrouwelijke en mannelijke Manuelliefhebbers gedeeld met onder meer de hashtag #manuelfie. Blijkbaar wordt in Manuel Broekman ook een gat in de markt gezien, zo getuigen de advertenties op Marktplaats.

Eerste man in traditie van populaire posters
Het is niet de eerste keer dat de posters van popsterren populair zijn. In het verleden verdwenen posters van lingeriemodellen geregeld uit bushokjes, zoals Sylvie Meis.
Yolanthe Cabau van Kasbergen en in een verder verleden Cindy Crawford. Eerder dit jaar werd de campagneposter van het Barendrechtse gemeenteraadslid Reshma Roopram aan de lopende band gestolen. De Haagse Roopram was in het verleden Miss Universe.
Waar voorheen dus de afbeeldingen van vrouwelijke modellen in trek waren, is dit de eerste keer dat een mannelijk model zo gewild is. Daarmee heeft Etos met de sixpack van Broekman een primeur te pakken. 

Nienker Vernhout laat namens de drogisterijketen weten: 'We zijn erg blij met de positieve reacties op zowel het terugkeren van de handdoekenspaaractie, als de inzet van Manuel Broekman hiervoor. In social media, maar ook op de winkelvloer.'

De actie is een succes zodra alle handdoeken die bij elkaar gespaard kunnen worden de deur uit zijn. Hoeveel dat er zijn wil Etos niet delen.  

Credits

Goud Activatie: concept

Fotografie: Dana van Leeuwen

PR: exPRtease 

MediaPartners: doorvertaling naar de winkelvloer en de folder. 


 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken