Morgen: Webinars over contentmarketing en advertising op Facebook

Morgen: Webinars over contentmarketing en advertising op Facebook
  • Online
  • 24 sep 2014 @ 09:42
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Facebook is en blijft een 'hot topic' onder marketeers. Veel bedrijven zetten vol in op contentmarketing, maar zien de zichtbaarheid van hun activiteiten inzakken, terwijl andere partijen blijven floreren. Maar ook voor advertising biedt Facebook volop mogelijkheden. Sterker nog, KLM beweert zelfs zo'n 20 miljoen omzet per jaar te halen uit specifieke social commerce-acties op het platform. Nou zal dat niet voor ieder bedrijf zijn weggelegd, maar kansen zijn er zeker, zowel in contentmarketing als in advertising. En op donderdag 25 september leer je in twee webinars met experts Aljo Hartgers en Peter Minkjan welke kansen dat zijn en hoe je ze kunt benutten.

De optimale Facebook-contentstrategie
Hoe zet je Facebook zó in, dat het bijdraagt aan je marketingdoelstellingen? En welke content zet je daarbij in? Moet die content vooral ‘leuk’ zijn of informatief?

In dit trainingswebinar vertelt Facebook-expert Aljo Hartgers op welke manier je Facebook optimaal in kunt zetten. Of het nou gaat om omzetverhoging, het verkrijgen van meer en betrokken klanten of het vergroten van je zichtbaarheid.

Op basis van de 5 i’s (informeren, inspireren, interesseren, interacteren en intrigeren) neemt Aljo je mee langs de beste voorbeelden en praktische tips om optimale content te maken die volledig is afgestemd op je doelgroep. Het is soms lastig om te bepalen wat je je doelgroep wilt vertellen. Aan de hand van deze voorwaarden kun je een gedegen keuze maken en een mooie mix aan aantrekkelijk content plaatsen. Daarnaast krijg je tips over het gebruik van beeldmateriaal en het plaatsen van andere soorten content, zoals links naar je website.

Onderwerpen
De onderwerpen die tijdens deze training aan bod zullen komen zijn:
• Tips & trucs om een gedegen strategie te ontwikkelen en te analyseren
• Handvatten om je doelgroep optimaal te bereiken én resultaat te behalen uit je updates
• De beste voorbeelden die te vinden zijn van top-content
• Hoe je op basis van KPI’s en statistieken een rapportage kunt opstellen
• Welke betaalde tools je kunt gebruiken om je resultaten te rapporteren

Mocht je achteraf nog vragen hebben, dan kun je voor (gratis) advies terecht in een speciale (besloten) Facebook-groep.

Trainer: Aljo Hartgers
Aljo Hartgers is online ondernemer en richt zich met zijn bedrijf The Social op effectief inzetten van online communicatie en social media voor bedrijven, retail en culturele organisaties. Daarnaast is Aljo als docent Online Communicatie verbonden aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.

Info & inschrijven
60 minuten
95 euro (excl. BTW)
Inschrijven via webevent.nl

Optimaal resultaat met Facebook-ads
Facebook is in Nederland met bijna 9 miljoen gebruikers verreweg het populairste sociale netwerk en het meest gebruikte platform in socialmediamarketing. Tegelijkertijd is het een van de meest complexe platforms en worstelen veel organisaties met de vraag: hoe halen we echt zakelijk resultaat uit Facebook?

Facebook-advertising speelt daarbij een cruciale rol. Veel (potentiële) adverteerders raken overweldigd door de steeds veranderende mogelijkheden en functionaliteiten en halen daardoor niet het optimale resultaat uit hun campagnes. Daar brengt dit webinar verandering in.

Onderwerpen
In 1,5 uur leer je alles over adverteren op Facebook waaronder:
• Hoe je het beste leads, sales en conversies kunt genereren
• Hoe je voor elk doel de juiste advertentievorm kiest
• Hoe je jouw doelgroep kunt lasertargeten
• Tips en trucs die topadverteerders gebruiken en vrijwel niet bekend zijn bij het grote publiek
• Hoe je met een klein budget enorme resultaten kunt boeken (betaal minder dan je concurrenten)
• Wat de beste tools zijn die je helpen om meer resultaat te behalen en flink wat tijd te besparen

Bij deelname aan dit webinar ontvangt ook gratis het e-book ‘Adverteren op Facebook: een compleet overzicht’ t.w.v. € 49,95. De veranderingen op Facebook volgen elkaar razendsnel op. Daarom wordt deze complete gids regelmatig geüpdatet. Binnenkort verschijnt weer een grote update van het e-book en iedere deelnemer ontvangt alle toekomstige updates gratis.

Trainer: Peter Minkjan
Peter Minkjan is oprichter van het Facebook-marketingplatform Likeconomics en daarnaast spreker, trainer en adviseur op het gebied van Facebook marketing. Al sinds de zomer van 2010 en als één van de eersten in Nederland is hij bezig met het ontdekken en benutten van de zakelijke mogelijkheden die dit platform biedt en weet hij alles over adverteren op Facebook.
Tegenwoordig helpt Peter als zelfstandig online strateeg meerdere grotere merken en bureaus om Facebook en andere social media succesvol zakelijk in te zetten. Tevens is hij een fervent blogger , auteur van het boek ‘Scoren met Facebook Marketing’ en diverse e-books over Facebook marketing en advertising en organiseert hij het Congres Facebook Marketing.

Info & inschrijven
90 minuten
95 euro (excl. BTW)
Inschrijven via webevent.nl

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken