B2C Europe lanceert CollectYourParcel

B2C Europe lanceert CollectYourParcel
  • Online
  • 3 okt 2014 @ 09:40
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • KlantenserviceWebwinkel

Online warenhuis FFshoppen.nl had twee weken geleden de primeur. De webshop introduceerde de mogelijkheid om klanten zelf de keuze te geven een afhaalpunt van diverse aanbieders te selecteren om daar hun pakket op te halen. Dit is mogelijk gemaakt door B2C Europe, die de dienst onder de naam CollectYourParcel aanbiedt aan alle webwinkeliers van Nederland.

De dienst integreert niet alleen Nederlandse afhaalpunten, maar zo’n 100 duizend afhaalpunten door heel Europa. Het brengt internationaal groeien op logistiek gebied binnen handbereik.

Worstelen
‘Veel webwinkels worstelen met de bezorg- en retouropties. Binnen Nederland is de laatste kilometer het moeilijkst en meest kostbaar. Je ziet daarom veel verschillende Click & Collect oplossingen ontstaan. Wij juichen dat natuurlijk toe, maar vinden ook dat e-tailers en hun klanten niet per se van de oplossing van één vervoerder afhankelijk moeten zijn. Daarom integreren wij de afhaalpunten en laten we de klant kiezen’, aldus Martijn van der Geer, directeur B2C Europe NL in het persbericht.

Click & Collect
In internationale context meent B2C Europe dat webwinkels moeite hebben aan te sluiten op de lokaal meest gangbare en goedkoopste oplossingen. ‘Als je als Nederlandse webwinkel aan een Franse of Duitse klant wilt leveren, moet je ook daar kunnen bezorgen waar de klant dat verwacht. Het is dan erg makkelijk om de klant zelf zijn afhaalpunt te laten kiezen.’ B2C Europe integreert de oplossingen uit de verschillende landen waarin zij actief is in haar product en zorgt er daarmee voor dat de webwinkelier geen omkijken heeft naar de internationale ontwikkelingen op het gebied van Click & Collect dienstverlening.

Extra kosten
De dienst maakt, in de checkoutmodule van de e-tailer, direct voor de klant inzichtelijk welke afhaalpunten in zijn omgeving beschikbaar zijn en tegen welke eventuele extra kosten er geleverd kan worden op welk afhaalpunt. Een online demo geeft aan hoe de dienst vanuit het perspectief van de klant werkt. De service is per direct beschikbaar voor alle Europese landen waar de aanbieders van afhaalpunten actief zijn, waaronder de Benelux, Frankrijk, Engeland en Duitsland.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken