B2C Europe lanceert CollectYourParcel
- Online
- 3 okt 2014 @ 09:40
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - KlantenserviceWebwinkel
- 3 okt 2014 @ 09:40
- Redactie Online
Online warenhuis FFshoppen.nl had twee weken geleden de primeur. De webshop introduceerde de mogelijkheid om klanten zelf de keuze te geven een afhaalpunt van diverse aanbieders te selecteren om daar hun pakket op te halen. Dit is mogelijk gemaakt door B2C Europe, die de dienst onder de naam CollectYourParcel aanbiedt aan alle webwinkeliers van Nederland.
De dienst integreert niet alleen Nederlandse afhaalpunten, maar zo’n 100 duizend afhaalpunten door heel Europa. Het brengt internationaal groeien op logistiek gebied binnen handbereik.
Worstelen
‘Veel webwinkels worstelen met de bezorg- en retouropties. Binnen Nederland is de laatste kilometer het moeilijkst en meest kostbaar. Je ziet daarom veel verschillende Click & Collect oplossingen ontstaan. Wij juichen dat natuurlijk toe, maar vinden ook dat e-tailers en hun klanten niet per se van de oplossing van één vervoerder afhankelijk moeten zijn. Daarom integreren wij de afhaalpunten en laten we de klant kiezen’, aldus Martijn van der Geer, directeur B2C Europe NL in het persbericht.
Click & Collect
In internationale context meent B2C Europe dat webwinkels moeite hebben aan te sluiten op de lokaal meest gangbare en goedkoopste oplossingen. ‘Als je als Nederlandse webwinkel aan een Franse of Duitse klant wilt leveren, moet je ook daar kunnen bezorgen waar de klant dat verwacht. Het is dan erg makkelijk om de klant zelf zijn afhaalpunt te laten kiezen.’ B2C Europe integreert de oplossingen uit de verschillende landen waarin zij actief is in haar product en zorgt er daarmee voor dat de webwinkelier geen omkijken heeft naar de internationale ontwikkelingen op het gebied van Click & Collect dienstverlening.
Extra kosten
De dienst maakt, in de checkoutmodule van de e-tailer, direct voor de klant inzichtelijk welke afhaalpunten in zijn omgeving beschikbaar zijn en tegen welke eventuele extra kosten er geleverd kan worden op welk afhaalpunt. Een online demo geeft aan hoe de dienst vanuit het perspectief van de klant werkt. De service is per direct beschikbaar voor alle Europese landen waar de aanbieders van afhaalpunten actief zijn, waaronder de Benelux, Frankrijk, Engeland en Duitsland.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing