Collecteren 2.0 voor het Diabetes Fonds
- Online
- 21 okt 2014 @ 05:30
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Social mediaMaatschappij
- 21 okt 2014 @ 05:30
- Redactie Online
In de week van 26 oktober tot 1 november gaan ruim 25.000 lopers langs meer dan 2 miljoen deuren. Deze ‘Deur Tot Deur Run’ is een initiatief van het Diabetes Fonds, dat hiermee aan zijn jaarlijkse collecteweek een extra dimensie wil geven. Naast het fysiek collecteren kunnen collectanten ook een online collectebus aanmaken.
Hanneke Dessing, directeur Diabetes Fonds: ‘Het is ook in Nederland een trend dat steeds meer mensen zich willen inzetten voor een goed doel door een prestatie te leveren en mee te doen aan een sponsorloop. Collectanten doen eigenlijk hetzelfde; zij komen in beweging, trotseren weer en wind en gaan van deur tot deur. Kortom; onze collecteweek is in feite een Deur tot Deur Run.’
Sponsoren collectelopers
Met de Deur tot Deur Run roept het Diabetes Fonds op om de collectelopers te sponsoren door geld te geven aan de deur. Maar voor wie de collectant heeft gemist of de lopers nog een extra steuntje in de rug wil geven, is online supporten ook mogelijk. Op de website www.deurtotdeurrun.nl kunnen mensen collectanten sponsoren voor het aantal deuren dat hij of zij langs gaat; bijvoorbeeld de jongste deelnemer Tijn Coppes (3 jaar, 50 deuren; foto) uit Druten of Marcel van Herpt (56 jaar, 76 deuren) uit Waalwijk die al voor de 30ste keer meeloopt.
Opbrengst Deur tot Deur Run
Met de eerste collecte in Nederland die dus ook een sponsorloop is, wil het Diabetes Fonds fondsenwerving op een nieuwe manier benaderen. Dessing: ‘Met de opbrengst van de Deur tot Deur Run betalen wij wetenschappelijk onderzoek naar de genezing van diabetes en naar oplossingen die leven met diabetes makkelijker maken.’
Collecteren 2.0
Dessing: ‘We spelen in op de behoefte van onze collectanten om via Facebook ook hun vrienden en familie, bij wie ze niet langs de deuren gaan, te vragen om wat in de collectebus te stoppen. We gaan hiermee naar collecteren 2.0.’ De online collectebussen zijn aan te maken op www.deurtotdeurrun.nl.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing