Gebruikers en retailers enthousiast over treatz app
- Online
- 17 okt 2014 @ 14:59
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - InteractieM-commerceAppsInnovatie
- 17 okt 2014 @ 14:59
- Redactie Online
Op vrijdag 11 juli startte treatz met een pilot in het centrum van Amsterdam. Door het volgen van een uitgestippelde shoproute ontvingen gebruikers gepersonaliseerde productinformatie en exclusieve aanbiedingen op hun iPhone op het moment dat zij in de buurt waren van een van de 17 aangesloten treatz winkels. ‘In totaal werden door 25 consumenten de op de iPhone aangeboden vouchers verzilverd’, aldus Sandra Lopez Varela van treatz.
‘De app is super!’, vertelt een gebruiker. ‘Erg handig dat ik vouchers kan opslaan, zodat ik ze ook op een ander moment kan verzilveren of delen. En het is geweldig dat ik met treatz mijn vrienden kan verrassen, zo’n app bestond nog niet.’
Shoproute
De shoproute van ongeveer drie kilometer liep vanaf de Haarlemmerstraat door de Nieuwendijk en Kalverstraat naar de Utrechtsestraat. Om de app te gebruiken, moesten deelnemers de Bluetooth Low Energy (BLE) inschakelen, treatz maakt namelijk gebruik van iBeacons, een Bluetooth-technologie die binnen een straal van ongeveer 50 meter communiceert met iOS-apparaten. Voor de shoproute werden 21 iBeacons ingezet. Met dit aantal was het nog niet haalbaar om het klantgedrag optimaal inzichtelijk te maken. In de toekomst is dit met meer iBeacons wel mogelijk. Zo meldt het persbericht
Ervaring winkeliers
Aan de pilot werkten 17 Amsterdamse winkeliers mee. Hun ervaringen zijn over het algemeen positief. JHP Fashion: ‘Treatz is eenvoudig in gebruik, geen gedoe met kaarten of QR-codes. Nu kunnen wij potentiële klanten benaderen zonder uithangborden en raamposters, zelfs na sluitingstijd.’ De Woonfabriek meldt: ‘Vouchers aanmaken gaat erg snel. We hadden helaas wel problemen met het koppelen van ons treatz account aan onze Facebook-pagina.’ Dizzy Amsterdam vertelt dat zij de iBeacon eerst in de postbus hadden geplaatst, waardoor het signaal niet werkte. Nadat zij hierachter kwamen, werd het zendertje op een andere geschikte plek neergezet en konden gebruikers wel notificaties ontvangen.
Evaluatie door treatz
‘Nadat de pers informeerde over onze app ontstond er een social media-explosie’, aldus Engelbert Laker van treatz. ‘Ook kregen wij enthousiaste reacties nadat wij te horen waren op radio AmsterdamFM. Dankzij alle publiciteit hebben wij mensen warm kunnen maken voor de shoproute en overige mogelijkheden die de treatz app biedt. Als start-up zijn wij dan ook blij met de huidige respons. Dat neemt niet weg dat er nog gewerkt moet worden aan enkele aspecten. Hier gaat ons team de komende periode hard mee aan de slag. Om het maximale uit de app te halen, is alle feedback welkom.’
Appdates voor gebruiker en retailer
Treatz wil zowel consumenten als retailers zo goed mogelijk bedienen. Voor het optimaal functioneren van de app vindt er om de twee weken een update plaats. In de komende releases is de app ook beschikbaar voor Android-besturingssystemen en voor de aanschaf van gift vouchers voor derden.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing