[boekrecensie] Handboek Facebook Marketing
- Online
- 14 okt 2014 @ 08:41
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Social media
- 14 okt 2014 @ 08:41
- Redactie Online
In dit boek biedt Kolb een handzaam stappenplan waarmee een bedrijf het meest uit zijn Facebook-pagina kan halen. Achtereenvolgens neemt hij het contentplan, de kernboodschap, thema’s en issues door en brengt hij aan de hand van praktijkcases in kaart hoe een Facebook-pagina het beste kan worden opgebouwd.
Voor de contentstrategie is het van belang dat de kernboodschap eenvoudig en helder is, zodat hij blijft hangen. Thema's zijn de concrete invulling van de kernboodschap. Ze bieden mogelijkheden om in te haken op wat de doelgroep bezighoudt. Aan de hand van het thema bepaal je het kader voor de onderwerpen waarover het bedrijf komend jaar op Facebook communiceert. De vuistregel is twee thema's per kalenderjaar. De doelgroep kan namelijk maar een beperkt aantal ‘gezichten’ van het bedrijf onthouden. Zo’n thema kan een maatschappelijk onderwerp zijn, maar moet vooral relevant zijn voor de Facebook-doelgroep. Aan een thema zijn diverse issues verbonden. Deze worden vastgelegd in een contentkalender, om structuur aan te brengen in contentcreatie, verspreiding en promotie van de Facebook-pagina. Dat geeft rust en je kunt beter meten of de tijd die eraan is besteed effectief is. Als de issues zijn gekozen, is het zaak de planning van de contentproductie af te stemmen op de campagnes die je wilt voeren.
Kolb geeft nuttige tips, maar tegen het einde wordt het boek jammer genoeg wat meer hapsnap - het lijkt toch echt de bedoeling dat je je alsnog aanmeldt op Kolbs site marketingineendag.nl.
tekst Josee Koning
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- marketing
- Handboek Facebook Marketing
- Josee Koning
- Karel Kolb
- boekrecensie
- social media
- Van Duuren
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing