Online folder Action winnaar Folder Awards

Online folder Action winnaar Folder Awards
  • Online
  • 22 okt 2014 @ 10:00
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • ConsumentenAwardsE-commerce

Consumenten die online folders lezen stemden massaal op hun favoriete online folder. De Award voor de meest gelezen online folder op het platform is gewonnen door Action. Dat er een samenhang is tussen de meest gelezen online folder en hoogst gewaardeerde online folder, blijkt uit het resultaat dat het hoogste eindcijfer (8,8) ook gegeven is aan deze online folder. De grote favoriet is de online folder van Action gebleken.

Gedurende de maand september 2014 werden bijna 3500 stemmingen uitgebracht op totaal 99 folders via de website folderawards.nl. Lezers beoordeelden online folders door rapportcijfers te geven op stellingen, onder andere over scherpe aanbiedingen in de folders en de leesbaarheid online. Zo meldt het persbericht.

Reclamefolder.nl
De online Folder Awards is een nieuw initiatief van Reclamefolder.nl, waarin de consument zich kan uitspreken over de beste online reclamefolder en waarmee inzicht wordt gegeven in de meest gelezen online folder op het Reclamefolder platform. Deze publieksprijzen zijn in het leven geroepen om aandacht te vestigen op de online reclamefolder als gewaardeerd medium.
De online folder wordt voor retailers steeds belangrijker, omdat er een sterke toename is in het aantal consumenten dat online folders leest. Gedurende de looptijd van het onderzoek (de maand september) zijn de online folders van de winnaar 1.133.805 keer gelezen. Ook is het interessant voor retailers te weten dat 44 procent na het lezen van online folders wel eens een product heeft gekocht en 43 procent wel eens de winkel in de buurt bezoekt.

Hoge waardering
De waardering voor online folder is opvallend hoog; gemiddeld gaven de lezers het cijfer 8,3 over alle beoordeelde online folders. De belangrijkste reden dat consumenten online folders lezen, is om de speciale aanbiedingen te zien. Online folders lezen om producten en prijzen te kunnen vergelijken, staat met 23 procent op de tweede plaats. In het onderzoek is ook gevraagd naar de vergelijking met papieren folders. Van de ondervraagden met een Ja/Nee of Nee/Nee-sticker op hun brievenbus, zegt 78,6 procent de online folder een goede vervanging te vinden van de papieren folder. Bijna 40 procent van de ondervraagden zonder brievenbussticker heeft ook deze mening.

Representatief beeld
Dat steeds meer consumenten online folders lezen en retailers ervoor kiezen hierop te reageren door een online folder te publiceren, is een goede ontwikkeling. Robin Streng, directeur Reclamefolder.nl : ‘Ons platform omvangt 80 procent van de lezersmarkt, waardoor we nu een representatief beeld kunnen geven wat de online consument vindt van het medium online folders. Dit initiatief zullen we jaarlijks herhalen om de retailmarkt te blijven voorzien in deze gegevens.’

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken